کاشت گل انگشتانه در گلدان

گل انگشتانه (به انگلیسی Foxgloves)
گیاه انگشتانه، گل های زیبای لوله ای به صورت آبشاری تولید می کند. بسته به نوع گل انگشتانه رنگ های مختلفی می تواند وجود داشته باشد (زرد، صورتی، قرمز، سفید و ...) و بعضی از انواع گل انگشتانه لکه هایی در داخل گل دارند. نام گل انگشتانه به این دلیل است که انگشت انسان به راحتی وارد گل می شود و مدل این گل با انگشت متناسب است.
با کاشت گل انگشتانه در گلدان در سال اول فقط ساقه سبز و برگ های کرکی گل رشد می کند. تا سال دوم شکوفه های گل روی ساقه تشکیل نمی شوند. اگر شما می خواهید یک بالکن سایه دار با گل انگشتانه درست کنید بهتر است از انواع 90 تا 150 سانتی متری برای کاشت استفاده کنید.
 
کاشت گل انگشتانه در گلدان
 
نام علمی: Digitalis purpurea
نوع گیاه : گیاه دو ساله (گاهی اوقات چند ساله کوتاه مدت در نظر گرفته می شود)
نیاز به نور: نور خورشید جزیی
نیاز به آب : خاک گلدان باید به طور مساوی مرطوب نگه داشته شود ولی نباید خیس شود.
دما : گل انگشتانه در مناطق خنک بهتر عمل می کند. این گیاه گرما را تحمل نمی کند.
کود : کود دهی یک بار در ماه به گل انگشتانه در حال رشد کافی است.
آفات و بیماری ها : بسیاری از حشرات موذی می توانند برگ های گل انگشتانه را بخورند، البته این گیاه خیلی کم دچار آفات و بیماری ها می شود.
خاک مناسب : خاک با وزن متوسط (خاکی که نه سبک باشد و نه سنگین) و غنی از مواد هوموسی برای کاشت گل انگشتانه مناسب است. خاکی که برای گل انگشتانه استفاده می شود باید اسیدی باشد.
کاشت گل انگشتانه
گل انگشتانه با بذر کاشته می شود. اگر شما می خواهید شکوفه های انگشتانه را زودتر به دست آورید باید قلمه آن را از بازار تهیه کنید. قبل از کاشت بهتر است بذرها را به مدت 2 یا 3 روز در دمای 30 درجه خیساند. کاشت بذرها در اواخر زمستان یا اوایل بهار صورت می گیرد. بعد از کاشت باید به بذرها آب داده شود. 
اگر می خواهید بذرهای گل انگشتانه را در زمین بکارید باید آن ها را به فاصله 10 سانتی متر از هم کاشت و فاصله ردیف های بذرها از هم باید 40 سانتی متر باشد.
گل انگشتانه سمی است و گاهی اوقات در طب از آن استفاده می شود. گیاه انگشتانه از اواخر بهار تا اوایل پاییز گل می دهد. 
 
گل انگشتانه
 
گل انگشتانه
 
گل انگشتانه
 
 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ