کاشت گل بابونه در گلدان

گل بابونه (به انگلیسی Chamomile)

گل بابونه یک نوع گل کوچک سفید است که می توان آن را خشک کرد و به جای چای از آن استفاده کرد. اگر می خواهید بابونه را برای استفاده به جای چای بکارید بهتر است از نوع بابونه آلمانی استفاده کنید. گیاه بابونه فقط تا حدود 22/5 سانتی متر رشد می کند، اما بابونه آلمانی تا 60 سانتی متر هم بلند می شود. قطر گل بابونه در حدود 3 سانتی متر می باشد.

بابونه اغلب در زمین کاشته می شود ولی می توان آن را در گلدان های بزرگ هم کاشت. از آنجا که بابونه آلمانی بلندتر رشد می کند، بهتر است این نوع در گلدان کاشته شود. این گل زیبا معطر است و وقتی در زمین رشد می کند زنبورها را به سمت خود جذب می کند.

کاشت گل بابونه

نام علمی گل بابونه : Matricaria recutita

نوع گیاه : بابونه آلمانی یکساله است و بابونه رومی چندساله می باشد.

نیاز به نور: آفتاب کامل تا سایه جزیی

نیاز به آب: خاک گلدان باید مرطوب نگه داشته شود ولی نباید خیس شود.

خاک مناسب: خاک شنی با زهکشی خوب برای کاشت بابونه مناسب است.

کود دهی: اگر گل بابونه در گلدان کاشته شود می توان ماهی یکبار کوددهی را انجام داد. بابونه بدون کود هم به خوبی رشد می کند.

آفات و بیماری های گل بابونه : گل بابونه معمولا به آفات و بیماری ها حساس نیست، ولی وقتی در زمین کاشته می شود ممکن است دچار شته شود.

تکثیر و کاشت گل بابونه:

دانه های گل بابونه را تهیه کنید، می توان از گل های بابونه دانه آن را به دست آورد. دانه ها را بعد از سرما در گلدان یا در زمین بکارید. دانه های بابونه برای جوانه زنی به نور نیاز دارند، پس باید در یک نقطه آفتابی کاشته شوند. دانه بابونه در عرض یک یا دو هفته جوانه می زند.

گل بابونه را می توان با قلمه هم کاشت. یکی از شاخه های بابونه به بلندی 8 تا 12 سانتی متر جدا کنید و آن را بکارید.

گل های بابونه را می توان بعد از بالغ شدن چید و به جای چای از آن ها استفاده کرد. چای بابونه طعم فوق العاده ای دارد و بسیار آرامش بخش است و در صورتی که بد خواب باشید می توان برای یک خواب آرام از چای بابونه استفاده کرد. همچنین برای درد معده و درد قاعدگی نیز موثر است. تحقیقات نشان داده است که چای بابونه می توان کلسترول را هم پایین آورد.

بابونه خشک شده برای درست کردن چای بابونه

گل بابونه خشک شده

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

2 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ