کاشت کلم پیچ در گلدان

کلم پیچ (به انگلیسی Cabbage)
کلم پیچ یکی از سبزیجات بزرگ است که بوته آن تا 120 سانتی متر هم بلند می شود و در گلدان نیز به خوبی رشد می کند. کلم پیچ برای مصرف برگ های درونی آن کاشته می شود که هم به صورت خام و هم به صورت پخته مورد استفاده قرار می گیرد. کلم پیچ یک ماده غذایی کم کالری است و یک منبع غنی از فیبر و ویتامین c می باشد. به دلیل این که کلم پیچ از سبزیجات بزرگ است برای کاشت آن در گلدان، باید از یک گلدان بزرگ استفاده کرد. کلم پیچ در کنار گیاهانی نظیر کرفس، نعنا، آویشن، سیر، رزماری، پیاز، نخودفرنگی و سیب زمینی به خوبی رشد می کند.
نام علمی : Brassica oleracea 
نوع گیاه : گیاه برگ سبز سالانه
نیاز به نور: آفتاب کامل تا سایه جزیی
نیاز به آب: خاک گلدان باید همیشه مرطوب نگه داشته شود ولی نباید خیس شود.
دما: کلم پیچ در میانگین دمای روزانه 15 درجه سانتی گراد به خوبی رشد می کند.
کود دهی: هفته ای یک بار از کودهای متعادل با مقادیر یکسان پتاسیم،نیتروژن،فسفر استفاده شود. در صورتی که به گلدان کلسیم و منیزیم هم داده شود، کلم پیچ رشد خوبی خواهد داشت.
آفات و بیماری ها: آفات شامل کرم کلم، مگس ها، شته ها و بسیاری از حشرات دیگر می باشد. بیماری های کلم پیچ توسط قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها ایجاد می شود.
کاشت کلم پیچ:
کاشت کلم پیچ توسط بذر انجام می شود. جوانه زنی بذرها به مدت 4 تا 7 روز طول می کشد.  بذرها را می توان در اوایل بهار در خانه نشا کرد و بعد از گذشت یک ماه آن ها را به گلدان بزرگ منتقل کرد. گلدانی که برای کاشت کلم پیچ استفاده می شود حداقل باید 30 سانتی متر ارتفاع و 45 سانتی متر قطر داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که گلدان به اندازه کافی سوراخ زهکشی داشته باشد. از یک خاک غنی با زهکشی خوب برای کاشت کلم استفاده کنید.
کلم پیچ حدودا 95 روز پس از کاشت قابل برداشت است.
 
کاشت کلم پیچ در گلدان
 
کاشت کلم پیچ در گلدان

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ