مراقبت و کاشت گل آزالیا

گل آزالیا (به انگلیسی Azalea)
شکوفه های بوته آزالیا در بهار منظره بسیار زیبایی دارند. آزالیا را تقریبا می توان در هر باغی کاشت. با کاشت گل آزالیا، رنگ های جذاب و زیبا را به منظره باغ اضافه می کنید. گل آزالیا مراقبت آسانی دارد. گل آزالیا در رنگ های قرمز، صورتی، زرد، بنفش و سفید می باشد. گیاه آزالیا با استفاده از قلمه کاشته می شود.
 
کاشت گل آزالیا
 
کاشت و مراقبت از گل آزالیا
برای حفظ سلامت گل آزالیا، ضروری است که یک محل مناسب را برای کاشت انتخاب کنید. گل آزالیا واقعا جذاب است حتی زمانی که به تنهایی کاشته می شود، با این حال کشت انبوه در مناطق بزرگتر، مانند مناطقی که از درخت پوشیده شده است بسیار جذاب تر است.
گل آزالیا باید در بهار کاشته شود، ترجیحا در یک مکان خنک یا یک مکان با سایه جزیی. آفتاب کامل، به خصوص در آب و هوای جنوبی، می تواند باعث سوختگی برگ ها شود، همچنین در سایه سنگین آن ها از اکسیژن کافی محروم می شوند و در نتیجه رشد گل ضعیف می شود. 
بهترین خاک برای گل آزالیا
آزالیا ریشه های کم عمقی دارد و به یک خاک اسیدی (PH 4.5 تا 6) و مرطوب با زهکشی خوب نیاز دارد . در خاک های ضعیف و خشک، گل آزالیا باید در یک مکان مشخص کاشته شود. آزالیا را همچنین می توان در گلدان هم کاشت. قبل از کاشت باید به خاک کمپوست داده شود. برای حفظ رطوبت و دمای خاک و سست کردن علف های هرز، باید به خاک مالچ داده شود. تغذیه و کوددهی مکرر به گل آزالیا نیاز نیست.
با این حال، اگر مقادیر نیتروژن در خاک کم باشد، استفاده از کود برای جلوگیری از کمبود مواد مغذی لازم است. علائم کمبود مواد غذایی در خاک شامل توقف رشد، زرد شدن برگ ها و یا افتادن برگ ها در اوایل رشد است. کود دهی و تغذیه به این گیاه باید از اواخر بهار تا اوایل پاییز انجام شود.
بیماری ها و آفات شایع گل آزالیا
حشره هایی که می توانند گل آزالیا را تحت تاثیر قرار دهند شامل ساس و کنه عنکبوت است. حشرات بیشتر در مناطقی که آفتاب کامل باشد به گیاه حمله می کنند.
سوختگی برگ، لکه های برگی و پوسیدگی ریشه بیماری های شایع گل آزالیا هستند.
با کاشت آزالیا در خاک با زهکشی خوب و حفظ رطوبت با استفاده از مالچ، معمولا احتمال آسیب به گیاه کم می شود.
 

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ