چگونگی برداشت کلم بروکلی

چگونه کلم بروکلی را برداشت کنیم؟

چگونگی برداشت کلم بروکلی

کلم بروکلی (Brassica oleracea) یکی از اعضای خانواده کلم است و یک سبزی بسیار لذیذ می‌باشد که در آب و هوای سرد رشد می‌کند. در باغچه های خانگی کلم بروکلی را در اوایل بهار می‌کارند و در اواخر بهار برداشت می‌کنند. بسیاری از باغبانان یک محصول دیگر در تابستان می‌کارند تا برداشت دوم را در اوایل پاییز انجام دهند. کلم بروکلی یک سبزی بسیار مغذی است و غنی از ویتامین ها A، D، فیبر و دیگر مواد مغذی مهم است. برداشت کلم بروکلی دشوار نیست، روش های صحیح برداشت و برداشت در زمان مناسب باعث می‌شود از بهترین طعم و کیفیت کلم بروکلی بهره مند شد. 

1 – زمانی که سر کلم بروکلی و گلچه (floret) سفت هستند برداشت باید انجام شود. صبر نکنید تا گلچه شروع به باز شدن و زرد شدن کند. اندازه سر کلم بروکلی بالغ حدود 10 تا 20 سانتی متر می‌باشد.

2 – سر مرکزی اصلی را از ساقه قطع کنید. برش را به صورت زاویه دار انجام دهید و برای برش از یک چاقوی تیز استفاده کنید، سر کلم بروکلی را حداقل با 10 تا 15 سانتی متر از ساقه قطع نمایید. اجازه دهید شاخه های جانبی بر روی گیاه باقی بمانند. شاخه های کوچک همچنان توسعه پیدا می‌کنند و برداشت تا زمانی که دمای هوا خیلی گرم یا خیلی سرد نشده است انجام پذیر می‌باشد.

3 – کلم های بروکلی برداشت شده را در پلاستیک های سوراخ دار قرار داده و آن ها را در یخچال بگذارید. زمانی که کلم بروکلی به این طریق در یخچال ذخیره می‌شود، عطر و طعم و کیفیت خود را برای پنج تا شش روز حفظ می‌کند. کلم بروکلی را نشسته ذخیره کنید، در صورتی که کلم بروکلی به صورت مرطوب ذخیره شود مدت زمان ذخیره سازی کاهش می‌یابد.

وسایلی که شما نیاز دارید:

چاقوی تیز و تمیز

پلاستیک سوراخ دار

نکته: برای این که کلم بروکلی بهترین عطر و طعم را داشته باشد، برداشت را در صبح انجام دهید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ