آموزش کاشت درخت ارغوان

درخت ارغوان
نام علمی: Cercis siliquastrum
نام لاتین: Judas Tree
درخت ارغوان یک درخت بسیار زیبا با رشد سریع است که در بهار شاخه های آن با گل های صورتی یا بنفش بسیار زیبایی پر می‌شود. این درخت برگریز بومی شرق ایالات متحده است و در مناطقی که دمای هوا در زمستان 28- تا 1- درجه سانتی گراد است قادر به رشد می‌باشد. درخت ارغوان می‌تواند به ارتفاع 12 متر رشد کند. این درخت در برابر سرما و خشکسالی مقاوم است و در انواع خاک ها رشد می‌کند ولی خاک های با زهکشی خوب را ترجیح می‌دهد. حتی در خاک هایی که از نظر مواد مغذی ضعیف هستند نیز قادر به رشد است. درخت ارغوان در خاک های اسیدی، خنثی و قلیایی رشد می‌کند ولی PH 5 تا 8.5 را ترجیح می‌دهد. این درخت را می‌توان در آفتاب کامل یا سایه جزیی کاشت ولی بهتر است جایی کاشته شود که در روز 6 ساغت یا بیشتر نور مستقیم خورشید دریافت کند. این درخت خاک خشک یا مرطوب را ترجیح می‌دهد و نباید خاکی که درخت ارغوان در آن کاشته شده است را خیس کرد. درخت ارغوان در برابر هرس سنگین مقاوم است به همین دلیل یک درخت مناسب برای درست کردن بونسای می‌باشد. 

بونسای درخت ارغوان

کاشت بذر درخت ارغوان 
بذر درخت ارغوان پوشش سختی دارد برای جوانه زنی باید قبل از کاشت در آب خیسانده شود. می‌توان با استفاده از یک چاقوی تیز چند شکاف کوچک در پوشش بذر ایجاد کرد یا بذر را به کاغذ سنباده مالید تا پوسته آن نازک شود سپس بذر را به مدت 12 تا 24 ساعت در آب خیساند. همچنین می‌توان بذر را در آب قرار داد و به مدت 30 دقیقه جوشاند. بعد از انجام این کارها، بذر ها را در یک پلاستیک یا گلدان پر از شن مرطوب قرار دهید و پلاستیک را ببندید یا در صورتی که بذرها را در گلدان قرار دادید ، گلدان را با پلاستیک بپوشانید. سپس پلاستیک یا گلدان را در یخچال یا جایی که دما 4 تا 5 درجه سانتی گراد است به مدت 5 تا 8 هفته قرار دهید. در طول این مدت شن را مرطوب نگه دارید.
بعد از گذشت این مدت، بذرها را از یخچال خارج کنید و در یک خاک با زهکشی خوب به عمق 6 میلی متر بکارید. در صورتی که بذری زمانی که در یخچال است جوانه زد آن را از شن خارج کنید و بکارید. البته جوانه زدن بذرها در یخچال به ندرت اتفاق می‌افتد. خاک را مرطوب نگه دارید ولی آن را خیس نکنید. بذرها را می‌توان در گلدان یا به طور مستقیم در زمین کاشت. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر درخت ارغوان 15 تا 20 درجه سانتی گراد است. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر بسیار مهم است، در صورتی که دما کمتر یا بیشتر از این مقدار باشد جوانه زنی مدت بیشتری طول می‌کشد. بهتر است ابتدا در گلدان کاشته شوند و بعد از این که کمی رشد کردند آن ها را به خارج از خانه منتقل نمود. زمانی که نهال ها به اندازه کافی رشد کردند می‌توان آن ها در اواخر تابستان به زمین منتقل کرد، در غیر این صورت در اواخر بهار سال بعد باید آن ها را در زمین کاشت. فاصله کاشت بین نهال ها 6 تا 9 متر می‌باشد.
کوددهی به درخت ارغوان
درخت ارغوان به کود زیادی نیاز ندارد و هرچندسال یک بار کوددهی برای آن کافی است. در اواخر فصل رشد می‌توان از یک کود همه منظوره برای این درخت استفاده کرد تا درخت قبل از شروع سرما به اندازه کافی قوی شده باشد. 

درخت ارغوان

درخت ارغوان

محصولات مرتبط

2 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ