برداشت اولیه کلم بروکلی

کلم بروکلی

کالیفرنیا یکی از مناطقی است که در تولید کلم بروکلی به خوبی شناخته شده است. در این منطقه 92 درصد از کل کلم بروکلی ایالات متحده رشد می‌کند. چنین موفقیتی به این معناست که این منطقه آب و هوای مناسبی برای کاشت کلم بروکلی دارد. تعداد روزهایی که طول می‌کشد که کلم بروکلی قابل برداشت شود به واریته کلم بروکلی بستگی دارد، برخی از ارقام کلم بروکلی بیشتر از 100 روز طول می‌کشد تا به بلوغ برسند و برخی از ارقام نیز در کمتر از 100 روز قابل برداشت می‌شوند. برداشت به موقع کلم بروکلی باعث می‌شود کلم بروکلی در بهترین کیفیت و طعم خود باشد.

1 – سر کلم بروکلی را برای دیدن جوانه های سبز تیره بررسی کنید، سر کلم بروکلی زمانی که سفت است و قبل از باز شدن گل های زرد رنگ بر روی گیاه باید چیده شود. بهترین زمان برای بریدن کلم بروکلی صبح است، در صورتی که برداشت در صبح انجام شود کلم بروکلی طعم بهتری خواهد داشت. سر کلم بروکلی زمانی که به اندازه 10 تا 20 سانتی متر می رسد برای برداشت مناسب است. 

2 – ساقه کلم بروکلی را درست در زیر تاج با یک چاقوی تیز قطع کنید.

3 – ساقه های جانبی را 8 تا 10 هفته بعد از برداشت اصلی، برداشت نمایید.

4 – کلم بروکلی را می‌توان به مدت یک هفته در یخچال ذخیره کرد. کلم بروکلی را در پلاستیک های سوراخ دار قرار داده و در یخچال بگذارید. کلم بروکلی را به صورت نشسته در یخچال قرار دهید. 

نکته

زمانی که متوجه شدید جوانه های سبز رنگ کلم بروکلی در حال باز شدن و زرد شدن هستند یا زمانی که اندازه سر کلم بروکلی خیلی بزرگ شده است بلافاصله آن را برداشت کنید. 

واریته هایی از کلم بروکلی که در مدت زمان کوتاه تری به بلوغ می‌رسند به اندازه نصف کلم بروکلی هایی که در مدت زمان طولانی تری به بلوغ می‌رسند، بزرگ می‌شوند. بنابراین شما نمی‌توانید از سایز سر کلم بروکلی به عنوان نشانه ای برای برداشت این واریته ها استفاده کنید.

هشدار

منتظر نمانید که سر کلم بروکلی گل های زرد رنگ تولید کند، زمانی که کلم بروکلی به این مرحله می‌رسد غیر قابل خوردن می‌شود.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ