برداشت کلم بروکلی

چه مدت زمان طول می‌کشد تا شما بتوانید کلم بروکلی را برداشت کنید؟

برداشت کلم بروکلی

کلم بروکلی مانند سایر سبزیجات باغی به طور مستمر میوه تولید می‌کند. اگرچه شما نمی‌توانید کلم بروکلی را تا چند ماه بعد از کاشت بذرها برداشت کنید اما می‌توان آن را چندین بار در طول فصل رشد برداشت کرد. اجازه ندهید سر کلم بروکلی خیلی بزرگ شود، کلم های جوان تر تردتر و شیرین تر می‌باشند.

برداشت کلم بروکلی

با توجه به مرکز اطلاعات و تحقیقات گیاهی UC Davis به طور کلی کلم بروکلی را می‌توان 2 یا سه یا چهار بار در طول یک دوره سه ماهه برداشت کرد. گیاه اولین بار سرهای مرکزی بزرگی تولید می‌کند. این سر باید به صورت کمی زاویه دار با فاصله 12 تا 15 سانتی متری از ساقه بریده شود. بعد از برش، گیاه به مدت چندین هفته سرهای کوچکتر جانبی تولید می‌کند. کلم بروکلی باید زمانی که سرها کوچک، سفت و محکم هستند برداشت شوند. اگر جوانه های گل ظاهر شوند باید بلافاصله حذف شوند. زمانی که گل های زرد رنگ باز شوند کلم بروکلی تلخ می‌شود.

شرایط رشد کلم بروکلی

این که برداشت کلم بروکلی چه مدت طول می‌کشد بیشتر به شرایط آب و هوایی بستگی دارد. کلم بروکلی یک محصول فصل سرد است که در آب و هوای گرم و خشک به دانه می‌رود. در آب و هوای مدیترانه ای، کلم بروکلی بهترین رشد را از پاییز تا اواخر بهار دارد. در طول آب و هوای سرد، می‌توان کلم بروکلی را بارها و بارها برداشت کرد. زمانی که هوا رو به گرما می‌رود روزهای چیدن کلم های بروکلی احتمالا بیشتر می‌شود.

برداشت با توجه به واریته های کلم بروکلی

فصل برداشت کلم بروکلی به نوع کلمی که انتخاب می‌کنید نیز بستگی دارد. کلم بروکلی Green Giant (غول سبز) رشد سریعی دارد و یک گونه مقاوم به گرما می‌باشد و زمانی که برداشت کلم بروکلی در مواقعی که دمای هوا رو به افزایش است طولانی تر می‌شود، می‌تواند گرما را تحمل کند. از واریته های موروثی که سرما را تحمل می‌کنند می‌توان کلم بروکلی کالابرس را نام برد که یک سر اصلی و تعدادی سر جانبی تولید می‌کند. کلم بروکلی کالابرس در طول ماه های گرم به دانه می‌رود اما یک انتخاب خوب برای ماه های پاییز و زمستان می‌باشد.

مراقبت

برای به دست آوردن حداکثر بازده از کلم های بروکلی که کاشته اید، باید خیلی خوب از آن ها مراقبت کنید و شرایط مطلوبی را برای رشد کلم های بروکلی فراهم نمایید. بذرهای کلم بروکلی را می‌توان مستقیما در باغ کاشت و بهترین رشد را در خاک های سرد و کمی مرطوب دارد. مشکلات شایع در پرورش کلم بروکلی شامل سوسک کک، کرم ها، شته ها و پوسیدگی ریشه می‌باشد، باید از طریق تناوب زراعی و کنترل آفات این مشکلات را به حداقل رساند. کلم بروکلی برای تولید محصولات با کیفیت نیاز به رطوبت دارد. با استفاده از مالچ می‌توان رطوبت خاک را حفظ نمود و از رشد علف های هرز نیز جلوگیری کرد. باید مراقب علف های هرز باشید، زیرا آن ها می‌توانند برای حشرات و آفات یک میزبان باشند و همچنین از رسیدن مواد غذایی کافی به کلم بروکلی جلوگیری می‌کنند.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ