بهترین زمان برای گرده افشانی گیاه بلوبری


گل هایی که از درختچه بلوبری می‌افتند و میوه تولید نمی‌کنند نشانه ای از گرده افشانی ضعیف در بوته بلوبری است. اگر شما این مشکل را دارید، ممکن است به گرده افشانی دستی نیاز پیدا کنید تا مطمئن شوید بوته بلوبری میوه تولید می‌کند.

انواع بوته بلوبری برای کاشت

سه نوع اصلی بلوبری وجود دارد: بلوبری بوته بلند (Vaccinium corymbosum)، بلوبری بوته کوتاه (Vaccinium angustifolium) و بلوبری rabbiteye (Vaccinium ashei). هر کدام از این مجموعه ها دارای ارقام متعددی هستند. ارقام هیبرید بلوبری، گونه های بیشتری از بلوبری دارند. بلوبری بوته بلند جنوبی از ارقامی است که برای مناطق گرم مناسب می‌باشد و به 150 تا 800 ساعت سرما در طول زمستان نیاز دارند. یکی از ارقام بلوبری بوته بلند جنوبی Sunshine Blue نام دارد. برای این که درختچه بلوبری میوه های بیشتر و با کیفیت تری تولید کند شما باید حداقل دو گونه بلوبری در کنار هم بکارید تا بتوانند با یکدیگر گرده افشانی کنند. همچنین می‌توانید چندین گونه که در زمان های مختلف میوه تولید می‌کنند را در کنار هم بکارید تا مدت زمان برداشت میوه های بلوبری را افزایش دهید.

گرده افشانی معمولی

زمانی که بلوبری در یک فضای باز کاشته می‌شود معمولا توسط زنبور عسل یا باد گرده افشانی در بوته انجام می‌شود. اگر شما گیاه بلوبری را در گلخانه یا در خانه کاشته اید ممکن است متوجه شوید که گیاه میوه تولید نمی‌کند. در این زمان شما به گرده افشانی دستی نیاز دارید.

گرده افشانی دستی بوته بلوبری

دانشگاه راتگرز یک مطالعه بر روی عملکرد بوته بلوبری زمانی که به طور طبیعی گرده افشانی انجام می‌دهد و زمانی که گرده افشانی دستی روی آن انجام می‌شود، انجام داده است. زمانی که گرده افشانی دستی در بوته های بلوبری انجام شد مشاهده کردند که گیاه بازده خوبی داشته است. برای گرده افشانی دستی بوته بلوبری، می‌توان از قلم مو های نقاشی به منظور جمع آوری گرده ها در بوته بلوبری استفاده کرد. زمانی که گل ها باز شده اند باید گرده افشانی انجام داد. گرده ها را از یک گل باز در یک بوته به یک گل در بوته دیگر منتقل کنید. با انجام این کار می‌توان اطمینان حاصل کرد که گل ها گرده افشانی انجام داده اند و میوه تولید خواهند کرد.


مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ