حشره کش های مناسب برای گیاه بلوبری بوته بلند


هر دو بلوبری شمالی و جنوبی دارای ده ها نوع هستند که برای بهبود در طعم میوه، مقاومت در برابر بیماری ها و حشرات تربیت شده اند. بیماری های جدی در گیاه بلوبری بوته بلند شامل کپک پودری، قارچ botrytis، آفات و حشرات هستند. شته ها، کنه های عنکبوتی، حشره پولک دار و تریپس از حشراتی هستند که به بلوبری بوته بلند حمله می‌کنند. هر دو حشره کش های ارگانیک و غیرارگانیک برای از بین بردن حشرات در دسترس هستند. فاصله بین آخرین بار استفاده از حشره کش و برداشت میوه های رسیده در هر یک از حشره کش ها متفاوت می‌باشد. قبل از استفاده از حشره کش باید به دقت برچسب آن را مطالعه نمود.

قارچ کش های ارگانیک برای گیاه بلوبری

قارچ کش های ارگانیک از مواد طبیعی تهیه شده اند، به طور کلی سمیت کمی برای ماهی ها، پرندگان، پستانداران و یا آب های زیرزمینی دارند و ممکن است برای گیاهانی مانند بلوبری نیز استفاده شوند. این بدان معنا نیست که این محصولات را در می‌توان در هر زمانی استفاده نمود. همیشه قبل از استفاده از این مواد باید برچسب محصول را به دقت مطالعه کنید. باسیلوس سوبتیلیس قارچ های شکوفه ها، سوختگی های شاخه های کوچک، مومیایی شدن میوه های بلوبری و کپک پودری درختچه بلوبری بوته بلند را کنترل می‌کند و تا زمان برداشت محصول می‌توان از آن استفاده کرد. قارچ کش هایی مانند روغن جوجوبا یا چریش، پتاسیم بیکربنات و گوگرد، در زمان های مختلفی از فصل رشد قابل استفاده هستند. بین مصرف روغن ها و گوگرد حداقل باید دو هفته فاصله وجود داشته باشد. اسپری های روغنی حشرات و قارچ های دوده ای را کنترل می‎کنند که این قارچ ها ممکن است در اثر فعالیت حشرات به وجود بیایند. گوگرد نیز به کنترل شانکر phomopsis کمک می‌کند.

قارچ کش های غیر ارگانیک برای گیاه بلوبری

قارچ کش های غیر ارگانیک انواع بیماری های بلوبری را درمان می‌کند و به طور کلی سمی تر از محصولات ارگانیک است. هر کدام از این محصولات باید در فاصله خاصی قبل از برداشت استفاده شوند و باید دستورالعمل روی برچسب آن ها به دقت مطالعه شود. fosetyl-aluminum و اسید فسفریک هر دو قارچ Phytophthora ریشه و طوقه را درمان می‌کنند و سمیت کمی دارند. اسید فسفریک در کودها استفاده می‌شود. کلروتالونیل، بیماری قارچی سیاه تاول را درمان می‌کند اما برای منابع آب های زیرزمینی بسیار سمی است و در موارد شدید استفاده می‌شود.

حشره کش های ارگانیک برای گیاه بلوبری

باکتری باسیلوس ترانجنسیس یا Bt، یک حشره کش میکروبی است که حشراتی مانند leafroller، کرم ها و کنه ها را مسموم می‌کند. به طور کلی این حشره کش زمانی که حشرات از تخم بیرون می‌آیند بیشترین عملکرد را دارد. قارچ Beauvaria bassiana یک نوع قارچ است که در تماس با حشرات آن ها را آلوده می‌کنند. این قارچ بر روی حشره مکنده شیره مانند مگس سفید و شته ها کار می‌کند، همچنین تریپس را کنترل می‌نماید. روغن چریش یا روغن جوجوبا برای خفه کردن حشرات بر روی گیاه بلوبری بوته بلند استفاده می‌شوند. حشره کش اسپینوزاد، آفاتی مانند تریپس، کرم ها، leafroller و کنه ها را از طریق تماس و یا از طریق خوردن حشره کش توسط آفات از بین می‌برد.

حشره کش غیر ارگانیک برای گیاه بلوبری

حشره کش های غیر ارگانیک مانند کارباریل، ایمیداکلوپرید و یا pyrethrin طیف گسترده ای از حشرات را کنترل می‌کنند. کارباریل به شدت برای زنبورهای گرده افشان سمی است و زمانی که گیاه در حال شکوفه دهی است نباید به هیچ عنوان از آن استفاده نمود. کارباریل بر روی کنه ها، حلزون ها، پشه ها و ملخ موثر است. ایمیداکلوپرید جزء فعال آفت کش های تهیه شده برای کنترل شته ها، کنه ها، تریپس و حشره پولک دار می‌باشد. این حشره کش سمیت کمی برای زنبورهای عسل دارد. Pyrethrins در صورتی که به یک آبراه نشت کند، برای زندگی آبزیان بسیار خطرناک است. این حشره کش آفاتی مثل شته، حلزون، تریپس و عنکبوت را از بین می‌برد یا آن ها را بی حس می‌کند. از آنجایی که بعضی از حشرات نمی‌میرند، حشره کش هایی حاوی pyrethrins همراه با اجزا دیگر برای از بین بردن آن ها تهیه می‌شود.


مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ