چگونگی کاشت گیاهان پشن فروت، پیچ امین الدوله و پیچ اناری در یک مکان

گیاه پشن فروت (Passiflora spp)، پیچ امین الدوله (Lonicera spp) و پیچ اناری (Campsis radicans) در مناطقی که دمای هوا در زمستان 17- تا 1- درجه سانتی گراد است رشد می‌کنند. همه این گیاهان به صورت بالارونده رشد می‌کنند و گل های بسیار زیبا و زرق و برق داری تولید می‌کنند. این گیاهان برای رشد به داربست نیاز دارند و می‌توانند در نزدیکی یکدیگر کاشته شوند. باید دقت شود گونه هایی از این گیاهان که مناسب با منطقه شما هستند را برای کاشت انتخاب نمایید.
تطبیق مناطق آب و هوایی
برای کاشت چندین گونه گیاه بالارونده در یک مکان، با نمونه هایی شروع کنید که در مناطق آب و هوایی یکسانی رشد می‌کنند. پیچ اناری از نظر تحمل شرایط آب و هوایی مانند گیاه پشن فروت است و در مناطقی که دمای هوا در زمستان  17- تا 1- درجه سانتی گراد است رشد می‌کند. پشن فروت وحشی یا پشن فروت می پاپ در مناطقی که دمای هوا 23- تا 1- درجه سانتی گراد قابل کاشت است. پیچ امین الدوله نیز در مناطقی که دمای هوا در زمستان 28- تا 1- درجه سانتی گراد است رشد می‌کند. 
نیاز به نور و زمان گل دهی
گیاه پیچ امین الدوله، پشن فروت و پیچ اناری از نظر تحمل شرایط آب و هوایی با یکدیگر تطبیق دارند و از نظر نیاز به نور نیز دارای شرایط یکسانی هستند. پشن فروت وحشی و بنفش، گیاه پیچ امین الدوله و گیاه پیچ اناری به آفتاب کامل تا سایه جزیی نیاز دارند. پیچ امین الدوله آفتاب کامل را ترجیح می‌دهد. وقتی این سه گیاه را در یک مکان می‌کارید، از اواخر بهار تا اواخر تابستان شاهد گل ها و شکوفه های بسیار زیبا خواهید بود.
سایر نیازها
گیاه پشن فروت، پیچ امین الدوله و پیچ اناری زمانی که در خاک تثبیت می‌شوند به مراقبت متوسطی نیاز دارند. نیاز به آب  یکی از فاکتورهایی است که باید به آن توجه زیادی شود. هر سه این گیاهان نیازهای آبی مشابهی دارند. در مناطقی که مشکلات خشکسالی دارند انتخاب پیچ اناری و پشن فروت وحشی انتخاب های بسیار خوبی هستند زیرا نسبت به سایر گیاهان در برابر کم آبی مقاومت بالاتری دارند. قرار دادن مالچ و مواد ارگانیک در اطراف این گیاهان باعث می‌شود رطوبت خاک حفظ شود. این گیاهان در خاک های مرطوب رشد خوبی دارند ولی نباید در زمان آبیاری خاک را خیس کرد.
ملاحظات
گیاهان پشن فروت، پیچ امین الدوله و پیچ اناری برای رشد به داربست نیاز دارند و به دلیل این که رشد سریعی دارند باید برای آن ها یک داربست بزرگ و محکم تهیه کرد. داربست های کوچک برای این گیاهان مناسب نیستند، بنابراین با توجه به گونه ای که از این گیاهان انتخاب کرده اید باید داربست با اندازه ای مناسب برای آن ها فراهم نمایید.

گیاه پشن فروت

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ