کاشت کلم بروکلی دی چیکو(Di Cicco)

کلم بروکلی دی چیکو

برخی از گونه های کلم بروکلی مانند کلم بروکلی دی چیکو (Di Cicco)، علاوه بر تولید سر اصلی تعداد زیادی ساقه جانبی تولید می‌کند. این نوع کلم بروکلی نیز مانند کلم بروکلی معمولی محصول فصل سرد است و نیازها و شرایط رشد مشابهی دارند. 

چگونگی کاشت کلم بروکلی دی چیکو

1 – خاک را با کمپوست اصلاح کنید. کلم بروکلی دی چیکو باید در آفتاب کامل و در خاک با PH 6 تا 6.8 کاشته شود.

2 – اگر می‌خواهید محصول خود را در بهار برداشت کنید، 4 تا 6 هفته قبل از آخرین سرما بذرها را خارج از خانه بکارید و اگر می‌خواهید محصول خود را در پاییز برداشت کنید بذرها را اواخر تابستان بکارید. مانند کلم بروکلی معمولی، کلم بروکلی دی چیکو بهترین رشد را در دمای 7 تا 24 درجه سانتی گراد دارد و می‌تواند درجه حرارت خیلی پایین را هم تحمل کند. بذرها را در عمق 6 میلی متری بکارید و فاصله بین بذرها را 7 سانتی متر در نظر بگیرید. فاصله بین ردیف ها نیز باید 45 تا 60 سانتی متر باشد.

3 – بعد از کاشت بذرها به آرامی آبیاری انجام دهید. تا زمان جوانه زنی خاک را مرطوب نگه دارید. جوانه زنی بذر کلم بروکلی دی چیکو ممکن است 14 روز طول بکشد. 

4 – زمانی که اندازه نهال ها 5 سانتی متر شد آن ها را تنک کنید و فاصله بین آن ها را به 45 سانتی متر برسانید. در اطراف گیاهان کلم بروکلی دی چیکو مالچ اضافه کنید تا خاک مرطوب بماند و از رشد علف های هرز جلوگیری شود. مالچ را در فاصله 7 سانتی متری از ساقه گیاه اضافه نمایید.

5 – کلم بروکلی دی چیکو به هفته یک تا دو اینچ آب نیاز دارد. در طول فصل رشد نیز باید خاک مرطوب نگه داشته شود اما زمانی که کلم بروکلی بالغ می‌شود آبیاری را کم کنید. کلم بروکلی معمولا در 48 تا 70 روز بعد از کاشت بالغ می‌شود.

6 – در اواسط فصل رشد به خاک کمپوست اضافه کنید تا مواد مغذی به میزان کافی در اختیار گیاهان قرار بگیرد. 

7 – زمانی که سر اصلی کلم بروکلی دی چیکو به قطر 8 سانتی متر رسید آن را برداشت کنید تا رشد ساقه های جانبی تشویق شود و ساقه های جانبی بیشتری تولید شود.

نکته

در مناطقی که آب  و هوای خیلی سردی دارند، برای برداشت بهاری کلم بروکلی، بذرها را 4 تا 6 هفته قبل از آخرین سرما در خانه بکارید. برای برداشت محصول پاییزی بذرها را دو یا سه ماه قبل از اولین سرما باید کاشت. زمانی که نهال ها به اندازه 7 سانتی متر رسیدند آن ها را به خارج از خانه منتقل کنید. 

از کلم بروکلی دی چیکو در برابر حشرات و آفات محافظت کنید. برای جلوگیری از آسیب حشرات می‌توانید گیاهان را بپوشانید. 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ