گیاه زمین پوش مناسب برای کاشت در اطراف بوته بلوبری

کاشت گیاه زمین پوش در اطراف بلوبری

کدام یک از گیاهان زمین پوش برای کاشت در اطراف گیاه بلوبری مناسب هستند؟

بلوبری یک درختچه چند ساله است که در خاک های اسیدی رشد می‌کند. کاشت گیاهان زمین پوش در اطراف بلوبری که در باغچه های خانگی می‌باشد ضروری نیست. بسیاری از گونه های بلوبری که رشد کمی در زمین دارند، خود به عنوان زمین پوش استفاده می‌شوند. کاشت گیاهان زمین پوش در اطراف بوته های بلوبری بلندتر (بوته هایی که بیشتر از 120 سانتی متر رشد می‌کنند) ممکن است نیاز باشد، به ویژه زمانی که گیاهان بلوبری به صورت تجاری و در سطوح وسیع کاشته می‌شوند.

انواع گیاهان زمین پوش

زمانی که می‌خواهید یک گیاه زمین پوش برای اطراف بوته بلوبری انتخاب کنید، باید گیاهی را انتخاب نمایید که رشد تهاجمی نداشته باشد و برای ریشه های کم عمق بلوبری مشکلی ایجاد نکند. انواع بوته های بلوبری می‌توانند به صورت چند ساله رشد می‌کنند و می‌توانند با گیاهان ضعیف در یک سال همراه باشند. گیاهان ضعیف مانند گیاه فستوکا و علف پوآ را می‌توان به عنوان زمین پوش در اطراف گیاه بلوبری کاشت، این گیاهان را می‌توان در طول یک سال چند بار چید. شبدر نیز یکی از زمین پوش هایی است که در اطراف گیاه بلوبری کاشته می‌شود ولی ممکن است ویروس هایی را حمل کند که گیاه بلوبری را تحت تاثیر قرار دهد. درختچه های شبیه به بلوبری مانند شاه توت و زغال اخته نیز می‌توانند به عنوان یک زمین پوش خوب کاشته شوند، این گیاهان نیز مانند بلوبری برای رشد به خاک های اسیدی نیاز دارند.

کاشت گیاهان زمین پوش

قبل از کاشت گیاهان زمین پوش، در اطراف هر یک از بوته های بلوبری یک لایه 7 تا 10 سانتی متری مالچ اسیدی روی زمین بریزید، از مالچ هایی اسیدی مثل برگ خرد شده یا پوست خرد شده درخت کاج می‌توانید استفاده کنید. سپس گیاه زمین پوشی که انتخاب کرده اید را بکارید. نباید در تمام زمین گیاه زمین پوش بکارید و باید یک حلقه مالچ در اطراف گیاه بلوبری به عنوان سد محافظ وجود داشته باشد.

معایب گیاهان زمین پوش

ریشه های بلوبری به دلیل این که کم عمق هستند به راحتی می‌توانند توسط ریشه گیاهان مهاجم مختل شوند. انواع گیاهان بلوبری که بوته بلندی ندارند تحت تاثیر گیاهان زمین پوش قرار می‌گیرند و عملکرد آن ها کاهش پیدا می‌کند. هر نوع گیاه زمین پوشی که کاشته شود از مواد مغذی موجود در خاک استفاده می‌کند که این عمل برای بوته بلوبری خوب نیست، هرچند می‌توان با دادن کود اضافی مواد مغذی از دست رفته را جبران کرد.

جایگزین گیاه زمین پوش

مالچ یا کمپوست یک جایگزین مناسب به جای گیاهان زمین پوش هستند که از رشد علف های هرز جلوگیری می‌کنند و رطوبت خاک را نیز حفظ می‌نمایند. این مواد از ریشه های کم عمق حفاظت می‌کنند و به جای رقابت با بوته های بلوبری در به دست آوردن مواد مغذی، می‌توانند میزان مواد مغذی موجود در خاک را افزایش دهند. مالچ هایی که PH پایینی دارند مانند برگ های پاییزی خرد شده، پوست درخت کاج برای گیاهان اسید دوستی مانند بلوبری بسیار مناسب هستند.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ