کاشت مجدد کلم بروکلی پایه دار

کاشت کلم بروکلی

کلم بروکلی یک محصول فصل سرد است و برای تولید محصول سالم به دمای 15.5 تا 21 درجه سانتی گراد و نور کامل نیاز دارد. اگر کلم بروکلی در دمای بیشتر از این میزان باشد و نور خورشید به اندازه کافی به آن نرسد یا بیش از حد کود نیتروژنی به کلم بروکلی داده شود، این گیاه پایه دار شده و بیش از حد بلند و نازک می‌شود و ساقه های آن نیز ضعیف خواهند شد. این اتفاقات به ویژه برای نهال های جوان رخ می‌دهد. در صورتی که کلم بروکلی پایه دار را در یک جای دیگر با عمق بیشتر بکارید این مشکل حل می‌شود.

چگونگی کاشت مجدد کلم بروکلی پایه دار

1 – اگر گیاه به میزان بیشتری نور و دمای خنک تری نیاز دارد، میزان نور و درجه حرارت مکان فعلی که کلم بروکلی در آن قرار دارد را اندازه گیری کنید. یک مکان کاشت جدید که نور خورشید را به صورت مستقیم دریافت می‌کند و دارای یک خاک حاصلخیز با زهکشی خوب است را انتخاب کنید. خاک های لومی برای کاشت کلم بروکلی مناسب هستند.

2 – با کمک یک چنگک یک لایه 7 تا 10 سانتی متری کمپوست روی خاک بریزید، کمپوست را با 15 سانتی متر از سطح خاک مخلوط کنید.

3 –در اطراف کلم بروکلی یک دایره در نظر بگیرید به صورتی که 15 تا 20 سانتی متر از مرکز گیاه فاصله داشته باشد و با استفاده از بیلچه باغبانی گیاه را از زمین بیرون بیاورید به این صورت که بیلچه را تا عمق 15 تا 20 سانتی متری در خاک فرو کنید و گیاه را به همراه خاک با استفاده از بیلچه از زمین بیرون بیاورید.

4 – در محل کاشت جدید یک سوراخ به عرض دو برابر عرض توپ ریشه در زمین حفر کنید و گیاه را در آن بکارید. گیاه را تا پایین تر برگ در خاک قرار دهید. فضای بین گیاهان را 60 سانتی متر در نظر بگیرید.

5 – کلم بروکلی را در مرکز سوراخ قرار دهید. گیاه را به گونه ای در خاک قرار دهید که پایین ترین برگ 6 میلی متر بالاتر از سطح خاک قرار بگیرد.

6 – گودال را با خاک پر کنید، به آرامی خاک را در اطراف توپ ریشه بریزید. بیش از حد خاک در گودال نریزید و گودال را تا پایین ترین برگ پر کنید.

7 – بعد از کاشت به کلم بروکلی آب دهید. میزان زیادی آب به اطراف گیاه بدهید به گونه ای که خاک 5 سانتی متر بیشتر از عمق کاشت خیس شود.

وسایلی که شما نیاز دارید:

کمپوست

چنگک

بیلچه باغبانی

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ