کود مناسب برای کلم بروکلی

کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از گیاهانی است که رشد آسانی دارد و هم در خانه و خارج از خانه می‌توان آن را کاشت. با توجه به مطالعات دانشگاه اوهایو دمای مناسب برای رشد کلم بروکلی 18 تا 26.5 درجه سانتی گراد می‌باشد. کلم بروکلی به مواد مغذی زیادی برای رشد نیاز دارد و باید به طور منظم به آن کود داده شود. PH مناسب برای رشد کلم بروکلی 6 تا 6.8 می‌باشد.

انتخاب کود

باغبانان می‌توانند برای پرورش کلم بروکلی از کودهای مصنوعی و ارگانیک استفاده کنند. کودهای مصنوعی از مواد شیمیایی ساخته شده اند و به سرعت در خاک آزاد می‌شوند. کودهای ارگانیک آهسته تر از کودهای شیمیایی در خاک آزاد می‌شوند. به محصولاتی مانند کلم بروکلی باید به طور منظم کود داده شود اما نباید در استفاده از کود زیاده روی کرد زیرا باعث مرگ کلم بروکلی می شود. کودها را باید طبق دستورالعمل استفاده کرد. برخی از افراد فقط از کودهای حاوی فسفر در پرورش کلم بروکلی استفاده می کنند.

کود مناسب برای شروع کاشت کلم بروکلی

برای شروع از کودهایی استفاده کنید که مواد مغذی به اندازه کافی داشته باشد و با استفاده از آن ریشه زایی به سرعت انجام شود. از یک کود باکیفیت NPK 20-20-20 در زمان کاشت استفاده کنید و طبق دستور مصرف عمل نمایید. کودهای مایع معمولا راحت تر استفاده می شوند، اما کودهای پودری هم وجود دارند که ممکن است ارزان تر هم باشند. بعد از کوددهی به گیاهان آب دهید تا مواد مغذی به خوبی در خاک نفوذ کنند و در اختیار گیاه قرار بگیرند.

کود تکمیلی جانبی

ارائه یک کود جانبی، مواد مغذی اضافی برای گیاهان فراهم می کند. برای هر سه متر در ردیف کاشت، نصف فنجان سولفات آمونیوم استفاده کنید تا دسترسی گیاهان به نیتروژن آسان تر شود. 

کودهای ریزمغذی (Micronutrient)

مقادیر کمی از مواد شیمیایی به رشد خوب کلم بروکلی کمک می‌کنند. به عنوان مثال فقدان موادی مانند مولبیدن باعث ایجاد ناهنجاری هایی در کلم بروکلی می‌شود. عدم وجود بور در خاک باعث می‌شود رنگ کلم بروکلی برنزه شود. اکثر کودها عناصری مانند منگنز، آهن، بور، مولبیدن و مس را ندارند. به منظور فراهم کردن این مواد برای کلم بروکلی می‌توان از کودهای ریزمغذی استفاده کرد. همیشه برچسب روی ظرف کود را بخوانید تا بدانید از چه مواد مغذی تشکیل شده است.

کود برای کلم بروکلی کاشته شده در گلدان

کاشت کلم بروکلی در گلدان ممکن است با مشکلاتی مواجه شود، زیرا مقدار خاک کم است و مواد مغذی موجود در خاک به سرعت توسط گیاه مصرف می‌شود. از کودهای NPK 10-10-10 یا 14-14-14 در زمان کاشت استفاده کنید و آن را کاملا با خاک مخلوط نمایید. بعد از آن شما می‌توانید از کودهای مایع یا کودهای پودری استفاده کنید، با توجه به دستور موجود بر روی ظرف کود عمل نمایید. هر هفته یا هر دو هفته یک بار به کلم های بروکلی گلدانی کود دهید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ