چگونگی نفوذ ریشه بلوبری در خاک

بلوبری

بسیاری از ما بیشتر به بوته بلوبری که بالای زمین قرار دارد فکر می‌کنیم اما خیلی کم به ریشه ها که در زیر زمین قرار دارند توجه می‌نماییم. عمق ریشه یکی از اطلاعات ضروری برای آماده سازی خاک در زمان کاشت بوته ریشه بلوبری است. بلوبری ریشه های کم عمقی دارد و نیازی به حفاری زیاد در خاک نیست. برای این که ریشه بتواند در خاک نفوذ کند و رشد خوبی داشته باشد، خاک بسیار مهم است.

انواع بوته بلوبری

به طور کلی سه نوع بلوبری کاشته می‌شود. بلوبری Rabbiteye که در مناطق گرم کاشته می‌شود، بلوبری بوته کوتاه که در مناطق سرد و بلوبری بوته بلند شامل بلوبری بوته بلند شمالی که در مناطق سرد و بلوبری بوته بلند جنوبی که در مناطق گرم و معتدل کاشته می‌شوند.

خاک

بلوبری یکی از گیاهان اسید دوست است که به اسیدیته خاک خیلی حساس است. PH مناسب برای بلوبری 4.8 تا 5.5 می‌باشد. با این حال، در صورتی که چند سانتی متر کمپوست در خاک به کار ببرید، برای رشد بلوبری بسیار مفید است. بلوبری ریشه های کم عمقی دارد و بیشتر از 25 سانتی متر در خاک نفوذ نمی‌کند، بنابراین خاکی که بلوبری در آن کاشته می‌شود باید زهکشی خوبی داشته باشد. خاک هایی که زهکشی خوبی ندارند قبل از کاشت باید زهکشی آن ها به اندازه کافی برسد و آماده شود.

اسیدی کردن خاک برای کاشت بلوبری

اگر خاک شما به اندازه کافی اسیدی نیست باید آن را به میزان کافی اسیدی کنید. با استفاده از گوگرد و ترکیب آن با خاک می‌توانید اسیدیته خاک را اصلاح نمایید. اسیدی کردن خاک باید حداقل 6 ماه قبل از کاشت انجام شود. با توجه به نوع خاک و میزان PH خاک، 1.5 تا 3.5 کیلو گوگرد در هر 9 متر مربع برای کاهش اسیدیته خاک نیاز است.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ