دسته گل خشک

بعضی از گل ها بعد از خشک شدن به همان شکل اولیه باقی می مانند که از آن ها دسته گل های خشک درست می کنند. در کشورهای متمدن و پیشرفته به گلکاری و نگه داری گل اهمیت بسیاری داده می شود، به صورتی که تهیه دسته گل برای تزیین سالن ها و اتاق ها جز برنامه هر خانواده است. اگرچه گل ها در حالت خشک شده لطافت و زیبایی گل تازه را ندارند ولی تا حدودی جایگزین گل تازه می شوند و نیازی به مواظب و نگهداری ندارند. این دسته گل ها را می توان از سه نوع گل تشکیل داد.
 
1 – گل های پایا (Immortelle) : یکی از گل هایی که برای دسته گل خشک مناسب است گل پایا می باشد که در حالت خشک کاملا وضعیت اصلی خود و تا حدودی رنگ طبیعی را حفظ می کند. این گل ها را زمانی که روی بوته باز شد، از بوته جدا می کنند و آن ها را در یک مکان خنک و روشن با تهویه خوب در جایی که در معرض جریان هوا نباشد آویزان می کنند تا خشک شود. ولی اگر گل ها را در یک مکان تاریک آویزان کنند، گل ها چروکیده می شوند و اگر مکان نگهداری گل ها مرطوب باشد کپک می زنند و خراب می شوند.
 
دسته گل خشک
 
2 – گل های خوشه ای : بعضی از خانواده گندمی ها نیز برای تزیین دسته گل های خشک به کار می روند. البته این گل ها رنگ جالبی ندارند و معمولا رنگ آن ها مایل به خاکستری است. به جز خوشه های پر مانند، مثل علف پامپا نقره ای که ظرافت و سبکی مخصوصی دارند و ظاهر آن ها طوری نشان می دهد که از پرهای ریزی ساخته شده اند و برای مخلوط کردن با دسته گل خشک مناسب هستند.
 
3 – برگ های خشک : گاهی اوقات دور دسته گل ها را از برگ های خشک نخل یا سرخس قرار می دهند و گاهی اوقات از شاخه های برگدار درخت بلوط که برای استفاده در دسته گل، خشک شده اند استفاده می شود و اگر از برگ های نخل لاتانیا که شبیه بادبزن است دور گل های پایا و گل پامپا نقره ای قرار دهند دسته گل خشک بسیار زیبایی درست می شود.
 

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ