ظروف کاشت گل

برای این که به تنوع مناظر باغ بیافزایند ظروفی با اشکال مختلف در نقاط متناسب باغ قرار می دهند که در آن گلدان های گل را می گذارند یا از آن ها به جای گلدان استفاده کرده و مستقیما در آن ها گل و گیاه می کارند. به کار بردن این ظروف به خصوص در باغ هایی که در آن ها قرینه سازی می شود، زیبایی خاصی به باغ می بخشد. این ظرف ها را از گل ، سیمان یا سنگ با اشکال و اندازه های مختلف می سازند. انواع کوتاه و پهن آن ها برای گلکاری بیشتر استفاده می شود ولی باید مواظب بود که اگر مستقیما در آن ها گل می کارند، مانند گلدان سوراخی برای عبور آب اضافی داشته باشد. این ظروف را به سلیقه باغبانان در نقاط مختلف باغ مانند سر دیوار، حاشیه ها، روی بالکن، در دو طرف در ورودی باغ و ... قرار می دهند. به هر حال باید پایه ظرف با جای آن متناسب باشد. مثلا اگر روی ستون گرد است، پایه ظرف باید گرد باشد . 
 
ظروف جای گل
 
گلکاری در این ظروف به طور کلی از اوایل اردیبهشت یعنی زمانی که گل های تابستانی شروع به گل دادن می کنند، صورت می گیرد و ممکن است با توجه به موقعیت ظرف و وضعیت اطراف آن و سلیقه باغبانان به صورت های مختلفی انجام شود.
برای آن که شکل ظرف با بوته ای که در آن می گذارند وضعیتی پیدا کند که هم زیبایی ظرف و هم زیبایی بوته گل مشخص باشد، در آن نباید بیشتر از یک بوته کاشت و البته بوته هایی که برای این منظور در نظر می گیرند باید از گیاهان زینتی و متناسب باشد. مثلا در کاشت گل نخل، برای برقراری تناسب بین ظرف و گیاه، حتما باید بوته به اندازه ای باشد که از ظرف بزرگتر باشد. در نقاطی که از نزدیک ظروف را می بینند ممکن است دور ظرف را با بعضی از گیاهان رونده مثل شمعدانی ، اطلسی و غیره تزیین کنند و اگر این ظروف را در نقاط مرتفعی گذاشته اند که از پایین باید آن ها را دید، بهتر است در آن ها گل های رونده کوچک مثل لادن، شمعدانی به صورت تکی یا مخلوط با هم کاشت. همچنین می توان در وسط گلدان  گیاهان بلند مثل کالادیوم کاشته و اطراف آن را گیاهان رونده قرار داد.
زمانی که می خواهند در این ظروف گل بکارند، باید با دقت سوراخ های ته ظرف را درست کنند تا آب اضافی از ظرف خارج شده و گل های فاسد نشوند. 
 
ظروف جای گل
 
ظروف جای گل

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ