گیاه بلوبری خزنده

بلوبری خزنده

اگر شما به دنبال یک گیاه زمین پوش همیشه سبز با اندازه ای کوچک هستید، می‌توانید بلوبری خزنده (creeping blueberry) را انتخاب کنید. این درختچه به مراقبت کمی نیاز دارد و اندازه آن کمتر از 30 سانتی متر است و میوه های خوراکی نیز تولید می‌کند، همچنین می‌تواند شرایط خشکی را به خوبی تحمل کند. 

گیاه زمین پوش همیشه سبز

گیاه بلوبری خزنده به ارتفاع 15 تا 30 سانتی متر رشد می‌کند و دارای شاخه های افقی که از ریشه گسترش یافته اند، می‌باشد. این گیاه همیشه سبز است و در طول سال باغ را سرسبز نگه می‌دارد. بلوبری خزنده برگ های سبز براق و شاخه های پرپشت و متراکم دارد. در فصل بهار، این گیاه شکوفه های قرمز و سفید بسیار زیبایی به وجود می‌آورد و میوه دهی در اواخر تابستان و اوایل پاییز می‌باشد. 

انتخاب محیط مناسب

اگر خاک شما کمی اسیدی است، بلوبری خزنده یک انتخاب بسیار مناسب است. این گیاه زمین پوش در PH 4.5 تا 6 قادر به رشد است و می‌تواند در سایه جزیی و آفتاب کامل رشد کند. خاکی که بلوبری خزنده در آن کاشته می‌شود باید زهکشی خوبی داشته باشد. این گیاه همیشه سبز خاک شنی یا خاک لومی غنی از مواد ارگانیک را ترجیح می‌دهد. بعد از سال اول که گیاه به خوبی در خاک تثبیت شد، بلوبری خزنده حتی در طول دوره های خشک به خوبی رشد می‌کند.

فاصله بین گیاهان بلوبری خزنده

برای ایجاد یک گیاه زمین پوش متراکم که بیش از حد ازدحام نداشته باشد، فضای بین گیاهان بلوبری خزنده را باید 30 سانتی متر در نظر گرفت. این گیاه در حالی که به بیشتر آفات و بیماری ها مقاوم است، مستعد ابتلا به پوسیدگی ریشه در خاک های خیس با زهکشی ضعیف می‌باشد. پوسیدگی ریشه باعث می‌شود برگ ها زرد و پژمرده شوند. اگر شما به پایه گیاه نگاه کنید، اغلب خیس و کثیف به نظر می‌رسد. در صورتی که اجازه دهید ریشه خشک شود ممکن است گیاه زنده بماند اما اگر گیاه زنده نماند باید آن را با یک گیاه دیگر جایگزین کنید. اگر منطقه به طور طبیعی مرطوب است و خاک خیس می‌باشد، گیاه بلوبری خزنده ممکن است به خوبی رشد نکند.

گونه های مناسب بلوبری خزنده برای پرورش

دو گونه بلوبری خزنده با نام های Well's Delight و Bloodstone به عنوان گیاه زمین پوش بسیار مناسب هستند. این دو گونه به ارتفاع 15 تا 20 سانتی متر رشد می‌کنند. این گیاهان در پاییز میوه های تیره رنگی تولید می‌کنند و سپس در زمستان برگ های آن ها به رنگ قرمز روشن تبدیل می‌شود که یک منظره بسیار زیبایی به وجود می‌آورند. 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ