جمع آوری بذرهای میوه پشن فروت می پاپ

گیاه پشن فروت بیش از 400 گونه دارد. پشن فروت یک گیاه بالارونده است که دارای گل های بسیار زیبا و میوه های آبدار است. گیاه پشن فروت به طور کلی در مناطقی که دمای هوا در زمستان 20- تا 1- درجه سانتی گراد است قادر به رشد می‌باشد. هر میوه حاوی چندین دانه گرد و سیاه است. این دانه ها را می‌توان جمع آوری کرد و از آن ها برای کاشت گیاهان جدید استفاده نمود.
چگونگی جمع آوری بذرهای میوه پشن فروت می پاپ
1 – میوه دهی گیاه پشن فروت می پاپ معمولا در پاییز است. اجازه دهید تا میوه ها روی زمین بیافتند تا از رسیده شدن آن ها کاملا اطمینان حاصل کنید. بذرهایی که از میوه های نرسیده جمع آوری می‌شوند جوانه نمی‌زنند.
2 – میوه های افتاده شده را جمع آوری کنید و آن ها را به مدت 14 روز در یک سینی قرار دهید. در طول این زمان میوه شروع به تخمیر می‌کند. فرآیند تخمیر اسپور قارچ را خاموش می‌کند، قارچ باعث فاسد شدن ریشه نهال می‌شود.
3 – میوه را به دو نیمه تقسیم کنید تا دانه های درون میوه مشخص شوند. دانه ها در یک پوشش ژلاتینی قرمز یا نارنجی قرار دارند.
4 – یک آبکش در سینک ظرفشویی قرار دهید و دانه ها را زیر آب بشویید تا پوشش ژلاتینی از دانه ها جدا شود.
5 – یک لیوان را با آب ولرم پر کنید و سپس دانه ها را در لیوان قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و دانه های شناور را دور بیاندازید، این دانه ها قادر به جوانه زنی نیستند. اجازه دهید دانه های باقی مانده به مدت 1 شب در آب گرم خیس بخورند تا پوشش دانه نرم شود.
6 – دانه ها را با یک حوله کاغذی خشک کنید و آن ها را بلافاصله بکارید. بذرهای تازه با سرعت بیشتری نسبت به بذرهای کهنه جوانه می‌زنند. 
 

نکته
اگر شما بذر پشن فروت را از فروشگاه ها تهیه می‌کنید ممکن است بذرها خفته باشند، بنابراین برای شکستن خواب بذر، آن را به آرامی به کاغذ سنباده بمالید سپس بذر را به مدت 24 ساعت در آب سرد بخیسانید.

گیاه پشن فروت

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ