مراقبت از بلوبری گلدانی

بلوبری گلدانی

درختچه بلوبری از گیاهانی است که به مراقبت زیادی نیاز ندارد و می‌توان آن را در گلدان نیز کاشت. اگرچه بلوبری بهترین رشد را در آب و هوای سرد دارد، ولی ارقامی از بلوبری وجود دارند که در آب و هوای گرم و مدیترانه ای قابل کاشت هستند. به عنوان مثال بلوبری Sunshine Blue و Misty، گیاهان محکمی هستند و تحمل بالایی دارند.

چگونگی مراقبت از بلوبری کاشته شده در گلدان

1 - گلدان بلوبری را باید در یک مکان که روزانه 6 ساعت نور مستقیم خورشید دریافت می‌کند قرار دهید. در طول بعد از ظهر گرم تابستان، گلدان را به یک مکان سایه دار منتقل کنید.

2 – هر زمان که احساس کردید سطح خاک در حال خشک شدن است به گیاه بلوبری آب دهید. خاک باید همیشه مرطوب باشد اما از خیس کردن خاک باید اجتناب نمود، ریشه بلوبری در خاک های خیس از بین می‌رود. در طول روزهای گرم و خشک خاک را به صورت منظم بررسی کنید، در شرایط آب و هوایی گرم و خشک، خاک به سرعت خشک می‌شود.

3 – هر بهار بعد از مشاهده کردن رشد جدید در بوته بلوبری، به آن کود دهید. از یک کود NPK 10-10-10 به میزان نصف فنجان برای هر بوته استفاده کنید. کوددهی را دو ماه و چهار ماه بعد دوباره تکرار کنید. بعد از اضافه کردن کود، آبیاری انجام دهید. اگر روی خاک مالچ اضافه کرده اید، مالچ را بردارید بعد کود را اضافه کنید سپس مالچ را دوباره روی خاک ریخته و بعد آبیاری انجام دهید.

4 – در اواسط تا اواخر تابستان 5 سانتی متر مالچ مانند مالچ پوست درخت خرد شده روی خاک اضافه کنید.  مالچ خاک را خنک و مرطوب نگه می دارد. مالچ را 10 تا 13 سانتی متر دورتر از پایه بوته بلوبری اضافه کنید تا مشکلات ناشی از حشرات و رطوبت بیش از حد برای گیاه ایجاد نشود.

5 – زمانی که بوته بلوبری میوه می‌دهد باید برای آن یک شبکه توری تهیه نمود تا پرندگان برای به دست آوردن میوه ها، به گیاه آسیب نرسانند. 

6 – بوته بلوبری در صورتی که از گلدان بزرگ تر شود باید در زمین کاشته شود یا به یک گلدان بزرگتر منتقل شود. به طور کلی بوته های جوان باید بعد از گذشت دو سال دوباره کاشته شوند. گیاه بلوبری خاک های اسیدی با PH 4.8 تا 5.5 را ترجیح می‌دهد. از مخلوط خاک فرموله شده تجاری برای گل آزالیا می‌توان برای کاشت بلوبری استفاده نمود.

وسایلی که شما نیاز دارید:

کود NPK 10-10-10 

بیلچه باغبانی

مالچ

شبکه توری

گلدان

مخلوط خاک فرموله شده برای گل آزالیا

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ