مراقبت از پشن فروت می پاپ

پشن فروت می پاپ (Passiflora incarnata) یک گیاه چند ساله است که نمای زیبایی در باغ شما ایجاد می‌کند. این درخت به صورت بالارونده رشد می‌کند که رشد سریعی دارد و به سرعت گسترده می‌شود، دارای شاخ و برگ سبز تیره و گل های بنفش و صورتی بسیار زیبایی می‌باشد. میوه های پشن فروت می پاپ بیضی شکل هستند و به قطر 8 سانتی متر بزرگ می‌شوند. پشن فروت می پاپ به عنوان یک گیاه زمین پوش نیز در نظر گرفته می‌شود. این گیاه زمانی که از دیوار بالا می‌رود و دیوار را می‌پوشاند چشم انداز بسیار زیبایی ایجاد می‌کند. همچنین می‌توان آن را در کنار یک آلاچیق، دروازه، داربست یا هر چیزی که بتواند از آن بالا برود کاشت.
 محل کاشت پشن فروت می پاپ
پشن فروت می پاپ در مناطقی که در زمستان دارای دمای 4 تا 12- درجه سانتی گراد هستند قابل کاشت می‌باشد. این گیاه یک مکان نسبتاً آفتابی که از باد محافظت شود را ترجیح می‌دهد. برای جلوگیری از آفتاب سوختگی در مناطق با تابستان های خیلی گرم، پشن فروت می پاپ باید در مکانی کاشته شود که در صبح در معرض نور خورشید باشد و در بعد از ظهر در سایه قرار بگیرد. برای این گیاه باید داربست فراهم شود یا گیاه را در نزدیکی یک دیوار، آلاچیق و ... کاشت تا بتواند از آن صعود کند.
خاک و کود
زمانی که قصد دارید چند گیاه پشن فروت می پاپ بکارید باید بین آن ها 90 تا 150 سانتی متر فاصله قرار دهید. پشن فروت می پاپ می‌تواند در طیف گسترده ای از خاک ها که زهکشی خوبی دارند رشد کند. PH مناسب خاک برای پشن فروت می پاپ 6.5 7.5 می‌باشد. یک لایه 10 سانتی متری مالچ در اطراف گیاه پشن فروت روی خاک اضافه کنید تا رطوبت خاک حفظ شود. شش هفته بعد از کاشت پشن فروت می پاپ، به گیاه یک کود NPK 20-5-10 بدهید و شش هفته بعد دوباره کوددهی را تکرار کنید. میزان استفاده از این کود برای هر گیاه پشن فروت می پاپ، 1.3 کیلو می‌باشد.
آب و مالچ
با این که گیاه پشن فروت در برابر خشکسالی مقاوم است، برای تولید گل و میوه به طور منظم به آب نیاز دارد. خاک را مرطوب نگه دارید ولی آن را خیس نکنید. به گونه ای به گیاه آب دهید که 5 سانتی متر از قسمت بالایی خاک مرطوب شود. اجازه ندهید خاک خشک شود زیرا باعث افتادن یا پلاسیده شدن میوه می‌شود. یک لایه 10 سانتی متری مالچ ارگانیک مانند تراشه های چوب در اطراف گیاه اضافه کنید، مالچ را با 7 سانتی متر فاصله از پایه گیاه روی خاک اضافه نمایید. اضافه کردن مالچ باعث می‌شود خاک مرطوب بماند و از رشد علف های هرز نیز جلوگیری شود.
هرس و حفاظت در برابر سرما
برای کنترل رشد پشن فروت می پاپ و ترویج رشد جدید، گیاه باید هرس شود. با استفاده از قیچی هرس، شاخه های نامطلوب و ضعیف را هرس کنید. اگر شما در منطقه ای با زمستان های سرد زندگی می‌کنید هرس را در اوایل بهار انجام دهید. در مناطق گرم، هرس را بعد از برداشت انجام دهید. پشن فروت می پاپ نمی‌تواند یخبندان را تحمل کند، بنابراین در مناطقی که زمستان های خیلی سردی دارند می‌توان پشن فروت را در گلدان کاشت و در بالکن یا در نزدیکی یک دیوار نگه داشت.

پشن فروت می پاپ

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ