مراقبت از پشن فروت گرانادیلا

پشن فروت گرانادیلا یکی از گونه های پشن فروت است که به صورت بالارونده رشد می‌کند و گل های سفید و بنفش معطری به قطر 5 تا 8 سانتی متر و میوه های تخم مرغی شکلی تولید می‌نماید. پشن فروت گرانادیلا یک گیاه نیمه گرمسیری است و در مناطقی که دمای هوا در زمستان 3- تا 11 درجه سانتی گراد است رشد می‌کند. برخی از افراد این گیاه را برای ارزش زینتی آن پرورش می‌دهند اما برخی دیگر برای تولید میوه های آن که دارای مقادیر زیادی اسید آسکوربیک و کارتنوئید است این گیاه را می‌کارند.
چگونگی مراقبت از گیاه پشن فروت گرانادیلا
1 - پشن فروت گرانادیلا باید در آفتاب کامل کاشته شود فقط در صورتی که شما در یک مکان خیلی گرم می‌کنید باید آن را در سایه جزیی بکارید. این پشن فروت به یک خاک با زهکشی خوب نیاز دارد، خاک های شنی لومی مناسب هستند. PH مناسب برای پشن فروت گرانادیلا 6.5 تا 7.5 است. فاصله کاشت بین گیاهان 10 تا 18 متر می‌باشد.
2 – به پشن فروت گرانادیلا به طور منظم آب دهید به خصوص در طول دوره های خشکسالی و زمانی که نزدیک به بلوغ میوه است آبیاری گیاه ضروری می‌باشد. روزانه به هر بوته 4 فنجان آب دهید.
3 – یک داربست محکم برای پشن فروت گرانادیلا تهیه کنید یا می‌توانید گیاه را در نزدیکی یک حصار بکارید. گیاه پشن فروت گرانادیلا سالانه 4.5 تا 6 متر رشد می‌کند و در اواخر زمستان به هرس نیاز دارد. با استفاده از قیچی هرس، شاخه های ضعیف، مرده و آسیب دیده را حذف کنید و حداقل یک سوم از کل شاخه های مورد نظر را قطع نمایید.
4 – از کود NPK همه منظوره 20-5-10 به میزان 1.2 کیلوگرم چهار بار در سال برای هر بوته استفاده کنید. یک بار در بهار قبل از شروع رشد جدید به گیاه کود دهید و بعد از آن هر چهار تا شش هفته یک بار در طول فصل رشد کوددهی به گیاه را عملی کنید. یک دایره به قطر 45 سانتی متر در اطراف گیاه تصور کنید و کود را در این ناحیه روی خاک اضافه نمایید سپس به گیاه آب دهید.
5 – مواظب نماتدها باشید، نشانه های حضور نماتد ایجاد شانکر یا زخم ساقه در نزدیکی خط خاک است. در صورت مشاهد حلزون ها، آن ها را با دست برداشته و در یک سطل آب و صابون بیاندازید تا از بین بروند. از رشد علف های هرز اطراف گیاه جلوگیری نمایید و بهداشت را در اطراف پشن فروت گرانادیلا رعایت کنید تا از احتمال ایجاد بیماری های قارچی و سایر بیماری های خاک زاد جلوگیری شود.
 

نکته
در صورت امکان پشن فروت گرانادیلا زرد را به جای پشن فروت گرانادیلا بنفش بکارید، زیرا نماتدها کمتر به پشن فروت گرانادیلا زرد حمله می‌کنند.

پشن فروت گرانادیلا

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ