کاشت کلم بروکلی و کلم بروکسل به صورت همزمان

آیا می‌توان کلم بروکلی و کلم بروکسل را با هم کاشت؟

کلم بروکسل

کلم بروکلی و کلم بروکسل از یک خانواده هستند، (از جنس براسیکا) که معمولا با نام محصولات سرد نیز شناخته می‌شوند. این محصولات برای کاشت با هم بسیار عالی هستند، زیرا زمان کاشت یکسانی دارند و دارای نیازهای یکسانی می‌باشند. کلم بروکلی و کلم بروکسل باید دور از گیاهان گوجه‌فرنگی کاشته شوند زیرا آفاتی مانند مگس سفید و لوپر کلم که بین محصولات سرد مشترک هستند می‌توانند از گوجه‌فرنگی نیز تغذیه ‌کنند.

نیازهای مکان کاشت

کلم بروکلی و کلم بروکسل به آفتاب کامل و به یک خاک با زهکشی خوب نیاز دارند. خاک های سنگین که زهکشی خوبی ندارند باید با مواد ارگانیک مانند پیت ماس و کمپوست اصلاح شوند. کشاورزان باید یک لایه 3 سانتی متری از مواد ارگانیک را بر روی خاک پخش کنند و سپس آن را با استفاده از بیل با خاک مخلوط نمایند. این کار را باید یک هفته قبل از کاشت انجام داد، همچنین بهترین زمان برای کود دادن به خاک می‌باشد. برای هر 9 متر از فضای زمین، 1 کیلوگرم کود NPK 10-10-10 استفاده نمایید.

کاشت

بسیاری از کشاورزان کلم بروکلی و کلم بروکسل را در اوایل بهار می‌کارند. در صورتی که بخواهید نهال این گیاهان را بکارید، باید زمانی که نهال ها 5 یا 6 برگ بالغ دارند این کار را انجام دهید. این گیاهان بزرگ به فضای زیادی برای رشد نیاز دارند. فاصله بین گیاهان را 45 سانتی متر در نظر بگیرید و فاصله بین ردیف ها را 90 سانتی متر در نظر بگیرید. بعد از کاشت آبیاری عمیق برای گیاهان انجام دهید.

مراقبت

شما می‌توانید کلم بروکلی و کلم بروکسل را در یک زمان آبیاری کنید. آبیاری باید به صورت عمیق انجام شود، گیاهان به هفته ای یک یا دو اینچ آب نیاز دارند. همچنین می‌توان در یک زمان به این محصولات کود بدهید. برای هر 3 متر باید نصف فنجان از یک کود نیتروژنی استفاده نمود، کود NPK 0-0-21 مناسب می باشد. این کود را به صورت ماهانه به گیاهان بدهید و بعد از دادن کود آبیاری عمیق انجام دهید.

برداشت

کلم بروکلی و کلم بروکسل حدودا 90 روز بعد از کاشت به بلوغ می رسند. زمانی که کلم بروکسل بالغ می‌شود، برگ هایی که بین سرهای کلم هستند باید چیده شوند. ساقه های کلم بروکسل را زمانی که 3 تا 5 سانتی متر قطر دارند می‌توان برداشت کرد. برگ های کلم باید جمع و جور باشند. کلم بروکلی زمانی که ساقه آن ها 10 تا 20 سانتی متر طول دارند و زمانی که گل ها هنوز باز نشده اند باید برداشت شوند. شما برای قطع کردن هر دو محصول باید از یک چاقوی تیز استفاده کنید.

تناوب زراعی

کلم بروکلی و کلم بروکسل در صورتی که در فصل رشد جدید در همان مکان قبلی کاشته شوند باعث تجمع آفات در خاک می‌شوند. برای جلوگیری از این موضوع، در هر فصل رشد جدید این گیاهان را در مکان های مختلفی از باغ خود بکارید. در صورتی که بتوانید در یک مکان هر سه سال یک بار کاشت کلم بروکلی و کلم بروکسل را انجام دهید، مشکلات کمتری در ارتباط با آفات خواهید داشت.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ