دلیل سبز ماندن بوته بلوبری

بوته بلوبری

اگر بوته بلوبری شما به گونه ای که انتظار دارید نیست، دلیل آن ممکن است به نوع بلوبری که برای کاشت انتخاب کرده اید مربوط باشد. ارقامی از گیاه بلوبری که میوه های آن ها در اواخر تابستان یا اوایل پاییز می‌رسند مدت طولانی تری سبز می‌مانند، بنابراین ممکن است برای شما کمی خسته کننده باشد. همچنین ممکن است شما بخواهید گونه ای را پرورش دهید که به زمستان سردتری نیاز داشته باشد، در این صورت توسعه بهاری گیاه به تاخیر می‌افتد. نوع گیاه بلوبری باید مطابق با سرمای منطقه شما انتخاب شود تا گیاه بتواند میوه تولید کند.

ساعات سرمای مورد نیاز برای گیاه بلوبری

گیاه بلوبری در تابستان جوانه تشکیل می‌دهد که این جوانه ها در بهار بعدی به شکوفه تبدیل می‌شوند و با توجه به نوع گونه از اوایل تابستان تا اوایل پاییز میوه تولید می‌شود. روزهای کوتاه پاییز و شب های سردتر باعث فعال شدن هورمون هایی در گیاه بلوبری می‌گردد که باعث می‌شود گیاه به خواب برود. اگر در زمستان های گرم جوانه های گیاه بلوبری باز شوند، سرمای آخر زمستان یا اول بهار باعث از بین رفتن آن ها می‌شود. برای محافظت از شکوفه ها، گیاه بلوبری به تعداد ساعات معینی سرما در زمستان نیاز دارد، منظور از ساعات سرما زمانی است که دمای هوا بین 0 تا 7 درجه سانتی گراد می‌باشد. اگر یک گیاه بلوبری برای شکوفه دهی به سرمای بیشتری نیاز دارد، تولید میوه و زمان رسیدن آن ها طولانی تر خواهد شد.

انواع بوته بلوبری که به ساعات سرمای کمی نیاز دارند

برای اطمینان از این که گیاه بلوبری شما به نتیجه ای که انتظار دارید برسد، باید اطمینان حاصل کنید گیاه بلوبری که برای کاشت انتخاب کرده اید برای منطقه شما مناسب باشد. اگر شما در منطقه ای با آب و هوای گرمی زندگی می‌کنید باید یک رقم از بلوبری rabbiteye یا بلوبری بوته بلند جنوبی را برای کاشت انتخاب نمایید. به نوع گونه توجه کنید، همه بلوبری هایی که به سرمای کمی نیاز دارند در اوایل فصل رشد میوه تولید نمی‌کنند.

ارقامی از بلوبری rabbiteye که در اوایل فصل رشد میوه تولید می‌کنند

بلوبری rabbiteye بومی جنوب شرقی ایالات متحده است و برای تولید شکوفه و میوه به 250 ساعت سرما (یا کمتر) در طول زمستان نیاز دارد. بلوبری Aliceblue (Vaccinium ashei “Aliceblue”) و بلوبری Beckyblue (Vaccinium ashei “Beckyblue”) ارقامی از بلوبری rabbiteye هستند که زود به بلوغ می‌رسند و در نتیجه زودتر میوه تولید می‌کنند.

ارقام بلوبری بوته بلند جنوبی که میوه های آن ها زودرس هستند

ارقامی از بلوبری بوته بلند که زود به بلوغ می‌رسند: بلوبری O'Neal (Vaccinium corymbosum “O'Neal”) به 600 ساعت سرما در طول زمستان نیاز دارد. بلوبری Misty (Vaccinium corymbosum “Misty”) به 300 ساعت سرمای زمستانی نیاز دارد و در اوایل تابستان محصول بسیار زیادی تولید می‌کند و دوباره در اوایل پاییز میوه تولید می‌نماید ولی میزان محصول پاییزی از محصول تولید شده در اوایل تابستان کمتر می‌باشد. از دیگر ارقام زودرس بلوبری بوته بلند جنوبی Sharpblue (Vaccinium corymbosum “Sharpblue” ) می‌باشد که به 200 ساعت سرما در زمستان نیاز دارد. بلوبری star (accinium corymbosum “Star”)، یکی دیگر از بلوبری های زودرس بوته بلند جنوبی است که به 400 ساعت سرما در طول زمستان نیاز دارد.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ