برداشت میوه های بلوبری به صورت نارس

بلوبری های رسیده

آیا میوه های بلوبری در صورتی که زود برداشت شوند رسیده می شوند؟

میوه های بلوبری آنتی اکسیدان بالایی دارند و قابل استفاده در بسیاری از مواد خوراکی می‌باشند. اکثر بوته های بلوبری در مناطق سرد رشد می کنند، اگرچه بلوبری های بوته بلند جنوبی که یک نوع هیبرید است در مناطق گرم قادر به رشد هستند. در حالت ایده آل باید میوه های بلوبری را زمانی که رسیده هستند برداشت کرد، در غیر این صورت عطر و طعم ترشی دارند و سفت هستند.. اگر میوه های بلوبری زودتر برداشت شوند شما می‌توانید کاری کنید تا رسیده شوند.

چه زمان می‌توان میوه های بلوبری را برداشت کرد

میوه های بلوبری معمولا از اوایل تا اواخر تابستان آماده برداشت هستند. میوه ها باید قبل از برداشت به رنگ آبی یا آبی-بنفش باشند. اگر میوه های بلوبری کمی بنفش یا قرمز باشند شما می توانید آن ها را برداشت کرده و بعد رسیده شوند، ولی اگر بلوبری ها سبز یا سفید باشند بعد از برداشت رسیده نمی شوند. با توجه به مطالعات توصیه شده است بعد از این که میوه های بلوبری آبی رنگ شدند چند روز صبر کرده و سپس آن ها را برداشت نمایید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

چگونگی رسیده شدن میوه های بلوبری نرسیده بعد از برداشت

اگر شما میوه های بلوبری را خیلی زود برداشت کنید، در صورتی که رنگ آن ها بنفش، آبی یا قرمز باشد، میوه ها بعد از برداشت رسیده می شوند. میوه ها را در یک کیسه کاغذی در دمای اتاق قرار دهید. از کیسه های پلاستیکی استفاده نکنید زیرا اکسیژن به میوه ها نمی رسد و در نتیجه باعث پوسیده شدن میوه های بلوبری می شود. با قرار دادن میوه های بلوبری در کیسه های کاغذی باعث می شود که گاز اتیلن آزاد شده از میوه در کیسه حبس شود و بلوبری ها رسیده شوند. کیسه کاغذی را در یک جای تاریک و خنک قرار دهید. این کار تنها روشی است که با انجام آن می توان باعث رسیده شدن میوه های بلوبری شد. در این حالت میوه ها آبدارتر می شوند اما طعم آن ها شیرین تر نمی شود. زمانی که میوه های بلوبری بعد از رسیدن برداشت شوند شیرین تر هستند.

بلوبری های رسیده نباید در کیسه های کاغذی، ظرف و یا در معرض نور خورشید قرار داده شوند. میوه های بلوبری رسیده را باید در یک ظرف در باز قرار داد. بلوبری رسیده را می‌توان در یخچال به مدت 10 تا 14 روز نگه داشت. زمانی که می‌خواهید از میوه ها استفاده کنید آن ها را بشویید تا میوه ها تازه باقی بمانند. بلوبری هایی که رسیده نیستند را در یخچال قرار ندهید.

فریز کردن میوه بلوبری

اگر شما می‌خواهید میوه های بلوبری را بیش از 14 روز نگه دارید باید آن ها را منجمد کنید. فریز کردن بلوبری نشسته پوست آن ها را نرم نگه می دارد. میوه های بلوبری را بر روی یک تخته قرار دهید و تخته را در فریزر قرار دهید تا میوه های بلوبری منجمد شوند. سپس آن ها را در یک ظرف یا یک کیسه پلاستیکی قرار داده و در فریزر نگه دارید، قبل از مصرف میوه ها را با آب سرد بشویید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ