20 میوه عجیب و غریب

 در این متن میوه های عجیب و غریبی قرار داده شده است که شما تاکنون حتی نام آن ها را نشنیده اید.
1 – گرنادیا (Grenadia)
این میوه شبیه میوه های خانواده ساعتی است ولی از دیگر میوه های این خانواده خوش طعم تر و کمتر اسیدی می باشد که درون آن دانه هایی با یک پوشش ژلاتینی وجود دارد و بومی مناطق شمالی جنوب آمریکا می باشد. پوست کندن و خوردن این میوه بسیار سرگرم کننده است. این میوه سرشار از ویتامین A ، B، C و E می باشد.
 
میوه گرنادیا (Grenadia)
 
2 – خربزه ازبکستان (Melons of Uzbekistan)
این خربزه یکی از بهترین انواع خربزه در جهان است و طعم آن با دیگر خزبزه ها متفاوت می باشد.
 
خربزه ازبکستان (Melons of Uzbekistan)
 
3 – مانگوستین (Mangosteen)
بخش سفید درونی میوه که حالت خمیری دارد قسمتی است که خورده می شود. این میوه کمی ترش و کمی شیرین است و زمانی که خورده می شود یک طعم فوق العاده خنکی دارد. این میوه را مانند سایر میوه گرمسیری می توان در فلوریدا پیدا کرد. میوه مانگوستین بومی جنوب شرق آسیا می باشد. پوست قرمز به راحتی برداشته می شود که مرطوب و ضخیم است. خردن این میوه خیلی لذت بخش است و تقریبا شبیه قارچ می باشد.
 
مانگوستین (Mangosteen)
 
4 -  میوه آنونا (Sweetsop) که گاهی اوقات با نام Custard Apple  یا  Sugar Appleشناخته می شود
این میوه طعمی شیرین دارد. کیفیت و تنوع این میوه در آمریکا زیاد است و در بعضی از فروشگاه ها فروخته می شود اما روی هم رفته  مانند سایر میوه های معمولی مثل پرتقال، سیب، انگور، توت فرنگی و هندوانه ... شایع نیست. اغلب میوه های عجیب و غریب کمتر خورده می شوند.
 
 میوه آنونا (Sweetsop)
 
5 – میوه پالمیرا (Palmyra Fruit)
یک میوه هسته دار شبیه سرخالو (lychee) است اما بزرگتر می باشد و سوراخ ندارد. این میوه یک میوه شایع در هند است که در طول تابستان موجود است. میوه هایی که اندازه بزرگتر دارند معمولا دارای دو یا سه هسته هستند. 
 
میوه پالمیرا (Palmyra Fruit)
 
6 – جک فروت (Jackfruit)
جک فروت یک میوه با رشد سریع است و بومی مناطق گرمسیری آسیا می باشد و طعم آن شبیه مخلوط انبه، سیب، آناناس می باشد و ظاهری شبیه جوجه تیغی دارد. این میوه سبز رنگ و آبدار می باشد و در کل طعم دلپذیری دارد و سرشار از پروتئین است.
 
جک فروت (Jackfruit)
 
7 – لیمو ترش اسپانیایی (Spanish Lime)
اگرچه این میوه شبیه لیمو است و طعم آن هم شبیه لیمو می باشد ولی لیمو نیست. این میوه در اصل اسپانیایی نیست و بومی آمریکای مرکزی و جنوبی می باشد.
 
لیمو ترش اسپانیایی (Spanish Lime)
 
8 – میوه فراتوت (Noni Fruit)
این میوه بوی بد و طعم تند و زننده ای دارد که معمولا برای مقاصد دارویی در اشکال مختلف استفاده می شود.  این میوه برای برخی از بیماری ها مفید است.
 
میوه فراتوت (Noni Fruit)
 
9 – آکی (akee)
این میوه، میوه ملی جامائیکا است و بخشی از غذای ملی آن ها می باشد که به صورت پخته مصرف می شود و نارس آن حاوی هیپوگلایسین است که سمی می باشد.
 
میوه آکی (akee)
 
10 – میوه میمون (Lakoocha)
میوه میمون یک طعمی شبیه کیوی دارد. این میوه بومی هند است. 
 
میوه میمون (Lakoocha)
 
11 – سیب چوبی (Wood Apple)
این میوه در جنوب هند یافت می شود، پوسته بیرونی این میوه بسیار سخت است و باید توسط یک چکش یا یک ابزار سخت شکسته شود و قسمت درونی آن خمیری می باشد. توصیف عطر و طعم این میوه دشوار است ولی باید گفت که عطر و طعم خیلی خوبی دارد. همچنین این میوه خواص دارویی زیادی دارد و برای سلامتی مفید می باشد. 
 
سیب چوبی (Wood Apple)
 
12 – دست بودا (Buddha’s Hand)
این میوه در شمال شرق هند یافت می شود. از خانواده مرکبات می باشد و یک پوست ضخیم دارد و میوه آن شیرین است. میوه دست بودا ظاهر عجیبی دارد و ممکن است باعث ترساندن برخی از افراد خصوصا کودکان شود.
 
میوه دست بودا (Buddha’s Hand)
 
13 – میوه هلا (Hala Fruit)
ظاهر این میوه کمی شبیه آناناس است. میوه هلا در هاوایی رشد می کند و شکل زیبایی دارد. قسمت درونی میوه خوراکی است ولی خوردن آن خیلی سخت است و به دندان می چسبد و بیشتر با آن تاج گل و وسایل تزیینی درست می کنند.
 
میوه هلا (Hala Fruit)
 
14 – میوه جابوتی کابا یا انگور برزیلی (Jabuticaba)
میوه جابوتی کابا میوه عجیبی است و روی تنه درخت رشد می کند. این میوه شبیه انگور است و در جنوب شرق برزیل می روید. قسمت درونی میوه را می خورند ولی پوست و دانه های آن را استفاده نمی کنند. انگور برزیلی سرشار از آنتوسیانین است و مقدار آنتوسیانین آن خیلی بیشتر از دیگر انگورها یا توت ها است. همچنین این میوه سرشار از آهن، فسفر و نیاسین می باشد. در واقع این میوه یک میوه فوق العاده مفید است.
 
میوه جابوتی کابا یا انگور برزیلی (Jabuticaba)
 
میوه جابوتی کابا یا انگور برزیلی (Jabuticaba)
 
15 -  Star Apple یا  Breast Milk Fruit
قسمتی از این میوه را سوراخ می کنند و بخش درونی آن را می خورند. پوست این میوه استفاده ای ندارد. این میوه نام های زیادی دارد. در ویتنام به این میوه، میوه شیری می گویند زیرا قسمت درونی آن شیری است. 
 
 Star Apple یا  Breast Milk Fruit
 
16 – مار میوه (Snake Fruit)
پوست این میوه شبیه مار است به همین دلیل به این اسم نامیده می شود. این میوه یک طعم ترش و شیرین دارد و  بومی آسیا می باشد.
 
مار میوه (Snake Fruit)
 
17 - میوه چشم اژدها (Longan یا Dragon Eye)
میوه چشم اژدها یک میوه گرد یا یک هسته بزرگ است که پوست نازک و سفتی دارد و بومی آسیا می باشد. این میوه طعم شیرینی دارد. میوه  Longan برای بیماری های قلبی مفید است و از آن استفاده های دارویی دیگیری هم می شود.
 
میوه چشم اژدها (Longan یا Dragon Eye)
 
18 – چیکو (Sapodilla یا Chico Fruit)
چیکو یک میوه گرد یا بیضی شکل است و دارای یک پوست نازک می باشد. گوشت این میوه شبیه گلابی است و طعم شیرین و کمی اسیدی دارد. درون این میوه دانه های دوکی شکلی وجود دارد و در مناطق گرمسیری رشد می کند.
 
چیکو (Sapodilla یا Chico Fruit)
 
19 – میوه فی جوآ (Feijoa یا  Guavasteen  یا  Pineapple Guav)
فی جوآ بومی برزیل است. این میوه را از وسط نصف می کنند و درون آن را تخلیه می کنند. فی جوآ قوامی شبیه گلابی دارد و سرشار از ویتامین c و ید می باشد و خواص دارویی زیادی دارد و در درمان بیماری های قلبی و بیماری گواتر موثر است. 
 
میوه فی جوآ (Feijoa یا  Guavasteen  یا  Pineapple Guav)
 
20 – میوه دوریان (Durian)
این میوه ظاهر زیبایی ندارد و مورد پسند خیلی از افراد قرار نمی گیرد.  Durian  بوی تند و طعم شیرینی دارد و یک میوه بسیار سودمند است. این میوه بومی اندونزی و مالزی می باشد و آن را هم به صورت خام و هم به صورت پخته مصرف می کنند. 
 
میوه دوریان (Durian)

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ