اصلاح خاک بعد از کاشت بلوبری

کاشت بلوبری

بوته های بلوبری برای رشد به خاک های اسیدی نیاز دارند تا بتوانند میوه تولید کنند و سالم بمانند. سطح PH خاک برای رشد بلوبری باید 4.8 تا 5.5 باشد. بسیاری از خاک ها قبل از کاشت باید اصلاح شوند تا به سطح اسیدیته مناسب برسند. اگر بعد از کاشت بلوبری اصلاح خاک ادامه نداشته باشد، ممکن است خاک به حالت قبلی خود برگردد.

چگونگی اصلاح خاک بعد از کاشت بلوبری

1 – ادامه اصلاح خاک باید 4 هفته بعد از کاشت بوته بلوبری انجام شود. یک و نیم قاشق غذا خوری از یک کود NPK 10-10-10 که شامل سولفات پتاسیم و سولفات آمونیوم برای هر گیاه استفاده کنید.

2 – کود را نم نم در یک دایره با شعاع 30 سانتی متر در اطراف گیاه بپاشید. از ریختن کود بر روی گیاه اجتناب کنید. کود باید در فاصله 15 سانتی متری از ساقه گیاه اضافه شود و نباید در تماس مستقیم با ساقه و تاج گیاه قرار بگیرد. 

3 – بعد از اضافه کردن کود به طور کامل به گیاهان آب دهید. با آبیاری کود به خوبی در خاک نفوذ می‌کند و در اختیار گیاه قرار می‌گیرد.

4 – تا زمانی که گیاه به رشد فعال در بهار و تابستان برسد، هر شش تا هشت هفته یک بار PH خاک را تست کنید. جهت تست PH، از کیت های خانگی استفاده نمایید.

5 – زمانی که PH خاک به 5.5 یا بیشتر رسید، هر دو ماه یک بار PH خاک را تست کنید تا شرایط اسیدی خاک حفظ شود. در سال اول در صورتی که PH خاک در سطح مناسبی نبود، یک و نیم قاشق غذا خوری کود آهسته رهش NPK 10-10-10 که حاوی سولفات پتاسیم و سولفات آمونیوم است به خاک اضافه کنید. مقدار کود را در سال دوم یا سوم به نصف فنجان برسانید. 

وسایلی که شما نیاز دارید:

قاشق

کود آهسته رهش 10-10-10 حاوی سولفات پتاسیم و سولفات آمونیوم

آبپاش

کیت تست PH خاک

فنجان

نکته

اگر شما ترجیح می‌دهید از کودهای ارگانیک استفاده کنید، خاک را با نیم کیلو پودر خون یا پودر ماهی به جای کود مصنوعی اصلاح کنید.

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ