درختچه های میوه قادر به رشد در خاک های قلیایی

توت گاوی

بسیاری از گیاهان بهترین رشد را در خاک های خنثی یا کمی اسیدی دارند، اما برخی از گیاهان در خاک های قلیایی رشد می‌کنند و یا می‌توانند این خاک ها را تحمل نمایند. خاک های قلیایی PH بالاتر از 7 دارند. شما می‌توانید با استفاده از ترکیباتی مانند گوگرد، سولفات آهن و سولفات آلمینیوم PH خاک را کاهش دهید. همچنین می‌توانید از مواد ارگانیک مانند کود ارگانیک و کمپوست نیز برای پایین آوردن PH خاک استفاده نمایید. بلوبری از گیاهانی است که در خاک های اسیدی رشد می‌کند، با این حال شما می‌توانید گیاهانی پرورش دهید که قادر به تحمل خاک های قلیایی هستند و میوه هایی شبیه بلوبری تولید می‌کنند، در این صورت دیگر نیازی به اصلاح خاک برای کاهش PH نخواهید داشت.

ازگیل کانادایی توسکا برگ (Alder-Leaved Serviceberry)

ازگیل کانادایی توسکا برگ، درختچه ای است که به نگهداری کمی نیاز دارد و در اکثر خاک ها قادر به رشد می‌باشد. این درختچه در آفتاب کامل تا سایه جزیی رشد می‌کند و زمانی که بلوغ می‌رسد ارتفاع و عرض آن 3 متر می‌شود. این گیاه در بهار شکوفه های سفید بسیار زیبایی تولید می‌کند و برگ های آن در پاییز به رنگ زرد و قرمز تبدیل می‌شوند. میوه های ازگیل کانادایی از نظر رنگ و اندازه شبیه میوه های بلوبری است و زمانی که رسیده می‌شوند می‌توان آن ها را به صورت تازه مصرف کرد و یا در کیک، دسر، ژله، مربا و ... به کار برد. درختچه ازگیل کانادایی را می‌توان به عنوان پرچین، در باغ ها و باغچه ها کاشت.

درختچه توت گاوی نقره ای (Silver Buffaloberry)

درختچه توت گاوی نقره ای (با نام علمی Shepherdia argentea) به شکل تپه مانند رشد می‌کند و می‌تواند تا ارتفاع 6 متر بلند شود. این درختچه دارای شاخه های نقره ای خاکستری خاردار می‌باشد که پرنده ها از نشستن بر روی آن خودداری می‌کنند، بنابراین دیگر نیازی به پوشش یا شبکه های توری در برابر پرنده ها ندارد. درختچه توت گاوی گل های زرد معطری در بهار تولید می‌کند که بعد از آن به میوه های نارنجی مایل به قرمزی تبدیل می‌شوند که بسیار خوشمزه بوده و طعم ترشی دارند. این گیاه مقاوم است و می‌تواند خشکی و خاک های فقیر را تحمل کند و در خاک های شنی، رسی و سخت رشد می‌کند.

گیلاس وحشی آمریکایی (Choke Cherry)

درخت گیلاس وحشی آمریکایی به شکل هرمی رشد می‌کند و شاخ و برگ کبود دارد. این درخت در زمان بلوغ به ارتفاع 9 متر و عرض 4.5 متر رشد می‌کند. درخت گیلاس وحشی در بهار شکوفه های سفید یا صورتی دارد و در میوه های خوشمزه قرمز رنگی نیز تولید می‌کند که مورد علاقه انسان و پرنده ها می‌باشد. این گیاه را باید دور از بالکن و گذرگاه ها کاشت زیرا باعث جذب پرنده ها می‌شود. این گیاه برای رشد به آفتاب کامل تا سایه جزیی، خاک قلیایی با زهکشی خوب نیاز دارد. درخت گیلاس وحشی آمریکایی را می‌توان به عنوان پرچین نیز کاشت.

بیگ بری مانزانیتا (Bigberry Manzanita)

درخت بیگ بری مانزانیتا (با نام علمی Arctostaphylos glauca) جذب کننده پرنده ها و زنبورها می‌باشد. این درخت دارای شاخ و برگ سبز تیره، شکوفه های بهاری سفید یا صورتی و میوه های قرمز بزرگی می‌باشد. عمر این درخت طولانی است و تا 3 متر رشد می‌کند. درخت بیگ بری در خاک های قلیایی قادر به رشد است و می‌تواند گرما، سرما و خشکسالی را تحمل کند. 

 

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ