بهبود امنیت غذایی با استفاده از داده های ماهواره ای

در کشورهای توسعه یافته کشاورزان چگونه می‌توانند از تکنولوژی فضا بهره مند شوند؟  در مورد این موضوع در کنفرانس G4AWeek صحبت شد. متخصصان از سراسر جهان نتایج و برنامه های خود را به اشتراک گذاشتند و در مورد مشکلات کشاورزان و این که چگونه می‌توان از تکنولوژی فضا به نفع تولید مواد غذایی استفاده کرد، بحث کردند. این کنفرانس بخشی از برنامه G4AW (داده های مکانی برای کشاورزی و آب) بوده است. یک پروژه جدید همراه با برنامه G4AW، پروژه GEOPOTATO می‌باشد. این پروژه در بنگلادش انجام شده است. واخنینگن UR نیز در این برنامه شریک است.

هدف از برنامه G4AW استفاده از داده های ماهواره ای برای بهبود امنیت غذایی و تسهیل استفاده کارامدتر از آب، بذرها و مواد مغذی می‌باشد. 

پروژه GEOPOTATO

پس از برنج، سیب زمینی دومین محصول مهم در بنگلادش است. 450000 هکتار زمین توسط 750000 کشاورز به کار گرفته شده است.  Huib Hengsdijk ، رهبر پروژه واخنینگن گفته است چالش اصلی این پروژه حفاظت از محصولات در برابر بیماری های قارچی می‌باشد. اما کشاورزان همیشه استطاعت خرید قارچ کش ها را ندارند، همچنین نمی‌دانند چه زمانی برای استفاده از قارچ کش ها مناسب می‌باشد و اطلاعات دقیقی هم در مورد چگونگی استفاده از قارچ کش ها ندارند.  GEOPOTATO کشاورزان را با یک سیستم هشدار دهنده و خدمات مشاوره ای پشتیبانی می‌کند. زمانی که محصولات کشاورزی دچار عفونت و بیماری می‌شوند کشاورزان در مورد این که چگونه و چه زمانی، چه کاری انجام دهند یک پیام متنی یا یک پیام صوتی دریافت می‌کنند.

اطلاعات آب و هوایی دقیق از ایستگاه فضایی

هدف GEOPOTATO ، استفاده کشاورزان از اطلاعات آب و هوایی جمع آوری شده از ایستگاه فضایی می‌باشد. اطلاعات سرویس های ماهواره ای اجازه می‌دهد تا هزینه ها پایین نگه داشته شوند. کشاورزان برای استفاده از این سرویس در هر فصل باید 2 یورو پرداخت کنند. Hengsdijk می‌گوید این واقعا یک سرمایه گذاری خوب برای کشاورزان است. به این ترتیب کشاورزان به طور متوسط می‌توانند 20 درصد برداشت بیشتری داشته باشند و با استفاده کارامدتر از قارچ کش هزینه ها را به میزان 9 درصد کاهش دهند که حدود 60 یورو در هزینه ها صرفه جویی می‌شود.

برنامه G4AW (داده های مکانی برای کشاورزی و آب) توسط دفتر فضایی هلند (NSO) به نمایندگی از وزارت امور خارجه هلند انجام شده است.

بهبود امنیت غذایی با استفاده از داده های ماهواره ای

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ