نقش علف کش ها در ایجاد سرطان

دانشمندان اروپایی می گویند بعید است علف کش ها در ایجاد سرطان نقشی داشته باشند

سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا (EFSA)، بر اساس یک سری مطالعات به این تنیجه رسیده اند که علف کش ها خواص سرطان زا یا جهش زا ندارند و هیچ اثر سمی بر روی باروری، تولید مثل و یا رشد جنین ندارد. EFSA به این نتیجه رسیده که بعید است علف کش ها یک خطر سرطان زا برای انسان محسوب شوند و بر اساس مقررات EC، شواهد موجود طبقه بندی علف کش ها در مواد سرطان زا را با توجه به پتانسیل سرطان زای آن ها پشتیبانی نمی کند.

 EFSA پس از بررسی مجموعه کاملی از مطالعات و داده های مربوط به علف کش ها به این تنیجه رسیده اند. نتیجه گیری EFSA با تاکید بر شواهد، حاکی از آن است که یک پایگاه فوق العاده بزرگ در بررسی علف کش ها و ارزیابی سم ها که توسط گزارشگر دولت تصویب می شود، در طول بررسی دقیق بر مطالعات معتبر تکیه می کنند و به یک مطالعه جزیی برای هر نقطه پایانی تکیه نمی کند.

ریچارد گارنت، رییس GTF اظهار داشت که نتیجه گیری EFSA یکی دیگر از مراحل کلیدی در فرآیند ارزیابی مجدد علف کش ها توسط مقامات نظارتی اروپا را تکمیل می کند. ارزیابی قبلی علف کش توسط مقامات نظارتی در سراسر جهان تایید شده است، که به طور مداوم به این نتیجه رسیده اند که استفاده از علف کش هیچ خطری برای سلامت انسان، حیوانات و یا محیط زیست ندارد.

با در نظر گرفتن نتایج EFSA، کمیسیون اروپا یک گزارش نقد و بررسی آماده کرده است، که از یک قانون پیروی می کند و با یک طرح پیشنهادی همراه است که با رای نمایندگان 28 کشور عضو در کمیته گیاهان، حیوانات، غذا و تغذیه در ماه های آینده به کار برده خواهد شد.

نقش علف کش ها در ایجاد سرطان

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ