آموزش ساخت باغچه عمودی

ایده‌های ساخت باغچه عمودی

باغچه عمودی

استفاده از باغچه عمودی برای کاشت گیاهان

نداشتن فضای کافی برای کاشت سبزیجات و سایر گیاهان، مشکل افراد بسیاری است. بسیاری از افراد دوست دارند تا سبزیجات تازه را از باغچه خود برداشت کنند ولی تصور می‌کنند با نداشتن فضای کافی مثل باغچه، این کار امکان پذیر نیست. در چنین حالتی ساخت باغچه عمودی بهترین پیشنهاد است. 
زمانی که نوبت به پرورش سبزیجات و گیاهان می‌رسد، یکی از رایج ترین تصورات غلط این است که برای این کار به فضای زیادی احتیاج دارید. اما خبر خوب این است که برای پرورش گیاهان مورد علاقه خود به حیاط بزرگی احتیاج ندارید.
شما می توانید گیاهان مورد علاقه خود را بکارید حتی اگر حیاط کوچکی داشته باشید یا در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید. باغچه عمودی به شما این امکان را می‌دهد تا گیاهان خود را در گلدان بکارید و آن را روی هر دیواری قرار دهید. با کاشت گیاهان به صورت عمودی، شما قادر خواهید بود فضای کافی برای هر ترکیبی از گیاهان را ایجاد کنید.
بهترین قسمت این است که شما می‌توانید ساخت یک باغچه عمودی را به تنهایی انجام دهید. همانطور که خواهید دید، روند کار بسیار ساده است. قوطی‌های حلبی، گلدان‌های سفالی، گلدان‌های چوبی، سبدها، گلدان‌های پلاستیکی، بطری‌ها، قاب‌های مفتولی و موارد دیگر را در نظر بگیرید. گزینه‌های زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند هم در فضا و هم در هزینه صرفه جویی کنید.
در این متن چند ایده باغچه عمودی ذکر شده است.

باغچه عمودی چوبی

باغچه عمودی

من عاشق این باغچه عمودی هستم. الوار یک انتخاب عالی است که همیشه خوب به نظر می‌رسد و نکته قابل توجه در مورد چوب این است که می‌توانید آنرا در معرض دید بگذارید و یا می‌توانید آن را به هر رنگی که دوست دارید رنگ کنید. انتخاب با شماست.

باغچه عمودی با استفاده سیم

ساخت چنین باغچه عمودی واقعا هوشمندانه است. در عکس مشاهده می‌کنید گلدان‌ها با چه نظم و دقتی روی قاب سیمی نصب شده‌اند. این باغچه هم زیباست و هم فوق العاده کاربردی. می‌توانید آن را در خارج از خانه و یا داخل خانه درست کنید. در صورتی که می‌خواهید باغچه عمودی را در خانه درست کنید، مطمئن شوید که گیاهان به اندازه کافی نور دریافت می‌کنند.

ساخت باغچه عمودی

باغچه عمودی ساده و کوچک

باغچه عمودی

این باغچه عمودی با استفاده از یک قاب فلزی ساخته شده است و گلدان‌ها به راحتی روی آن قرار گرفته‌اند. این طرح هم در خانه و هم خارج از خانه قابل اجراست. همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید از گلدان‌های دسته دار استفاده شده است. مزیت گلدان‌های دسته دار این است که می‌توانید به راحتی آن‌ها را جا به جا کنید. می‌توانید به سادگی آن‌ها را از قاب فلزی جدا کنید، به گیاهان کود دهید یا خاک را عوض کنید و ... و دوباره به سادگی گلدان‌ها را روی قاب قرار دهید.

باغچه عمودی فلزی

این طرح یکی از بهترین طرح‌ها برای استفاده در بالکن و فضاهای کوچک است. از این استند فلزی ساده که در اندازه‌ها و اشکال مختلف وجود دارد برای چیدن گلدان‌های خود استفاده کنید و نهایت استفاده را از آن ببرید. این استند عرض کمی داشته و بنابراین برای فضاهای کوچک مثل بالکن عالی است. ارتفاع آن بلند است و به همین دلیل می‌توان چندین گلدان روی آن قرار داد.

باغچه عمودی فلزی

ساخت باغچه عمودی با میله

ساخت باغچه عمودی

در اینجا یک باغچه عمودی ساده و زیبا وجود دارد. ساخت آن نیز بسیار آسان می‌باشد. فقط کافی است هر تعداد میله که دوست دارید به دیوار نصب کنید و سپس گلدان‌های خود را به میله‌ها آویزان کنید. می‌توانید میله‌ها را با هر رنگی که دوست دارید رنگ کنید و فضای زیباتری ایجاد نمایید.

باغچه عمودی در خانه

چرا وقتی می‌توانید گیاهان خود را در خانه قرار دهید آن‌ها را بیرون می‌گذارید؟ به عنوان مثال این باغچه عمودی زیبا را در آشپزخانه نصب کنید. در گلدان‌های کوچک و زیبا، سبزیجاتی مانند ریحان، گشنیز، نعنا، پیازچه و ... بکارید و از این سبزیجات تازه در آشپزی استفاده نمایید. 

باغچه عمودی

باغچه عمودی با بطری

ساخت باغچه عمودی

شما می‌توانید با استفاده وسایل بلااستفاده باغچه عمودی بسازید. از بطری‌های پلاستیکی یا شیشه‌ای مانند بطری‌های سس برای کاشت گیاهان استفاده کنید. حتی می‌توانید از تخته‌های چوبی به عنوان یک نگه دارنده برای گلدان‌ها استفاده نمایید. مانند این عکس! اگر از بطری‌های شیشه‌ای برای کاشت گیاهان استفاده می‌کنید، کف گلدان سنگ بریزید سپس روی آن خاک اضافه کنید. 

ساخت باغچه عمودی با وسایل بلااستفاده

همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، برای ساخت این باغچه عمودی از چند وسیله ساده استفاده شده است. چند قوطی حلبی، چند تکه چوب و فنس فلزی برای نگه داشتن گلدان‌ها. قوطی‌های حلبی را رنگ کنید یا کاغذهای رنگی دور آن‌ها بپیچانید تا زیباتر شوند.

ساخت باغچه عمودی

باغچه عمودی در آشپزخانه

آشپزخانه عمودی در آشپزخانه

این طرح بسیار زیبا و دوست داشتنی است. در این عکس استند گلدان‌ها در کنار کابینت‌های آشپزخانه نصب شده. با وجود این گلدان‌های زیبا و سبز، زیبایی آشپزخانه دوچندان شده است. برداشت سبزیجات تازه در آشپزخانه واقعا لذت بخش است.

ساخت باغچه عمودی با سبد

در این عکس از چند تخته چوب و چند سبد برای ساخت باغچه عمودی استفاده شده است. با همین وسایل ساده می‌توان این باغچه عمودی زیبا را ساخت. درست کردن این باغچه عمودی زیبا آسان است و حتی خودتان هم می‌توانید آن را بسازید تا در هزینه‌ها نیز صرفه جویی کنید.

ساخت باغچه عمودی

 

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ