انواع گیاه پشن فروت

پشن فروت یک گیاه همیشه سبز است که گل های بسیار دیدنی و جذابی تولید می‌کند. رنگ گل ها با توجه به نوع گونه متفاوت است، گونه های مختلف پشن فروت  در مناطقی که دمای هوا در زمستان 17- تا 10 درجه سانتی گراد است رشد می‌کنند. هرچند بیشتر گونه های پشن فروت نیمه گرمسیری هستند و در برابر سرما مقاوم نمی‌باشند. برخی از گونه ها میوه نیز تولید می‌کنند. بیش از 400 گونه پشن فروت وجود دارد، در زیر خصوصیات چند گونه پشن فروت ذکر شده است.
پشن فروت می پاپ
گیاه پشن فروت می پاپ بومی جنوب شرقی آمریکاست و در زمین های باز و لبه جنگل ها رشد می‌کند. پشن فروت می پاپ گل های سفید و بنفش بسیار زیبایی تولید می‌کند و رشد آن به صورت بالارونده می‌باشد. این گیاه در مناطقی که دمای هوا در زمستان 17- تا 1- درجه سانتی گراد است رشد می‌کند و نسبت به سایر گونه های پشن فروت قادر به تحمل سرمای بیشتری است. گیاه پشن فروت می پاپ می‌تواند به ارتفاع 7.5 متر رشد کند و میوه های خوراکی نیز تولید می‌کند. این گیاه در مناطق معتدل به صورت همیشه سبز رشد می‌کند ولی در مناطق سردتر در زمستان می‌میرد و دوباره در بهار رشد جدید در گیاه شروع می‌شود.
پشن فروت با گل های آبی
این گیاه شبیه پشن فروت می پاپ است و میوه های خوراکی نیز تولید می‌کند. میوه های این گونه طعم بسیار خوبی دارند و معمولا برای درست کردن نوشیدنی و دسر از آن ها استفاده می‌شود. پشن فروت آبی سرمای کمتری نسبت به پشن فروت می پاپ تحمل می‌کند و در مناطقی که دمای هوا در زمستان 6- تا 10 درجه سانتی گراد است قادر به رشد است. این گونه دارای ارقام زینتی مانند Constance Elliot ، Chinensis و Grandiflora می‌باشد که گل هایی به قطر 20 سانتی متر به رنگ آبی و سفید تولید می‌کنند.
پشن فروت با گل های قرمز
پشن فروت دارای گل های قرمز بزرگترین میوه را تولید می‌کند و با نام پشن فروت غول پیکر (Passiflora quadrangularis) شناخته می‌شود. این گونه گل های قرمز رنگ دارای رشته های بنفش تولید می‌کند که به قطر 13 سانتی متر هستند. میوه های این گیاه می‌توانند به اندازه یک توپ فوتبال بزرگ شوند. پشن فروت غول پیکر در مناطقی که دمای هوا در زمستان 1- تا 10 درجه سانتی گراد است رشد می‌کند و در یک فصل رشد می‌تواند به ارتفاع 15 متر رشد کند. از این گونه، چند رقم پشن فروت هیبرید با گل های قرمز بزرگ به دست آمده است.
پشن فروت با گل های سرخ
پشن فروت اسکارلت (scarlet passionflower) یک گونه کوچک است و فقط به ارتفاع 3 تا 4.5 متر رشد می‌کند. گل های این گیاه به رنگ قرمز پررنگ هستند و قطر آن ها 10 سانتی متر می‌باشند. این گیاه برای کاشت در گلدان بسیار مناسب است و می‌توان در زمستان آن را به داخل خانه آورد تا از سرما محافظت شود. پشن فروت اسکارلت در مناطقی که دمای هوا در زمستان 1- تا 10 درجه سانتی گراد است رشد می‌کند. این گیاه همیشه سبز است و دارای برگ های سه لوبی می‌باشد. با توجه به شکل برگ ها می‌توان آن را از سایر گونه ها تشخیص داد.

انواع گیاه پشن فروت

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ