مراقبت از گیاه میوه اژدها در زمستان

گیاه میوه اژدها (Hylocereus undatus) در مناطقی که دمای هوا در زمستان 3- تا 10 درجه سانتی گراد است به خوبی رشد می‌کند. این گیاه دمای بین 18 تا 27 درجه سانتی گراد را ترجیح می‌دهد و در دمای بیشتر از 38 درجه سانتی گراد پژمرده می‌شود و در دمای زیر 3- درجه سانتی گراد از بین می‌رود. این گیاه در آفتاب کامل عملکرد بهتری دارد ولی در مناطق خیلی گرم باید در مکانی سایه دار کاشته شود.
مالچ
مالچ برای گیاهان میوه اژدها که در فضای باز کاشته می‌شوند به صورت یک عایق عمل می‌کند و از تغییرات شدید درجه حرارت جلوگیری می‌کند. یک لایه 5 تا 7 سانتی متری مالچ پوست درخت یا تراشه چوب در اطراف گیاه روی زمین بریزید. مالچ باید 20 تا 30 سانتی متر دورتر از پایه گیاه روی زمین اضافه شود. مالچ ریشه گیاه را از سرما محافظت می‌کند.
آب
به عنوان یک کاکتوس، گیاه میوه اژدها می‌تواند خشکی را تحمل کند اما نسبت به سایر کاکتوس ها به آب بیشتری نیاز دارد. گیاه میوه اژدها در ماه های گرم تابستان به هفته ای سه بار آبیاری نیاز دارد. در زمستان هر هفته یا ده روز یک بار آب برای گیاه میوه اژدها کافی است. در طول زمستان اجازه دهید بین هر بار آبیاری خاک خشک شود. آبیاری بیش از حد در زمستان باعث مرگ گیاه می‌شود. در صورتی که دما کمتر از صفر درجه سانتی گراد است از آبیاری خودداری کنید.
محافظت
گیاه میوه اژدها در مناطقی که دمای هوا در زمستان 1- تا 10 درجه سانتی گراد است بدون هیچ مشکلی رشد می‌کند.  اگر به مدت چند روز یخ زدگی در منطقه شما رخ می‌دهد می‌توانید یک سر پناه برای گیاه میوه اژدها فراهم کنید تا از سرما محافظت شود. یک راه حل سریع، کشیدن یک پارچه ضخیم روی گیاه می‌باشد.
رشد جدید گیاه میوه اژدها
وقتی بهار می‌آید در گیاه میوه اژدها رشد جدید شروع می‌شود. در طول زمستان در صورت مشاهده سوختگی یا لکه های قهوه ای در گیاه نگران نشوید، زیرا این موارد در اثر سرما در گیاه ایجاد می‌شوند و بعد از رشد جدید گیاه در بهار برطرف می‌شوند. زمانی که گیاه میوه اژدها شکوفه داد، یک بار به طور کامل به خاک آب دهید به گونه ای که خاک از آب اشباع شود، سپس اجازه دهید خاک به طور کامل خشک شود و آبیاری بعدی را مانند قبل انجام دهید. این دوره خشکی برای گیاه نیاز است.

گیاه میوه اژدها

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ