برداشت میوه‌های رسیده توماتیلو

توماتیلو (Physalis ixocarpa) به گوجه فرنگی های سبزکوچکی که ‌در یک پوسته‌ی کاغذی پیچیده شده، شباهت دارد. این میوه‌ی سفت، طعم تند ‌و شیرینی دارد که ‌هم به صورت خام وهم پخته استفاده می‌شود. به عنوان سبزیجات سالانه‌ی تابستانی، توماتیلو شرایط مشابه گوجه‌فرنگی برای رشد می‌خواهد وچون معمولا درمناطقی که دارای بهار خنک ومرطوبی هستند کشت می‌شود، به خوبی میوه می‌دهد. توماتیلو تازمانی که‌حداقل 75 روزآب ‌و هوای عاری از یخبندان، دریافت کند میوه‌ی فراوانی می‌دهد. برداشت مناسب، درست زمانی قبل از رسیدن کامل میوه‌ها، باعث می‌شود که دارای بالاترین عطر وطعم باشند.

 

توماتیلو دراواخر تابستان یا اوایل پاییز می‌رسد

 

چیدن میوه‌های توماتیلو


1.    75  تا 100  روز پس از کشت،گیاه را به طور روزانه برای میوه‌های رسیده بررسی کنید و توماتیلوهایی که هنوز سبز روشن هستند و دارای پوسته کاغذی قهوه‎ای مایل به زرد رنگ می‌باشند را انتخاب کنید. زمانی که میوه‌ها زرد رنگ شدند یعنی بیش از حد رسیده‌اند و طعم خود را از دست داده‌اند.
2-توماتیلو را با  قیچی از ساقه ببرید و سپس ساقه را ازآن جدا کنید و فقط زمانی پوسته را ازآن جدا کنید که آماده‌ی استفاده از توماتیلو هستید.
3-توماتیلو را برای نگهداری بیشتر از 2 هفته، باید باپوسته‌اش در یک کیسه‌ی کاغذی گذاشته و در فریزر نگهداری کنید. قبل از استفاده باید پوسته ‌را جدا کرد و بقایای چسبیده به‌ آن‌ را شست.
4-گیاه را هر 2-3 روز برای بررسی میوه‌های رسیده چک کنید. به محض رسیدن میوه‌ها، آن‌ها را بچینید تا بقیه‌ی میوه‌ها هم ‌برای رسیدن تقویت شوند و گیاه هم توماتیلوهای جدید تولید کند.


موارد مورد نیاز


چاقو
کیسه‌ی کاغذی
نکته: توماتیلو ماده‌ی اولیه در سس سالسای سبز است و طعم‌ قوی آن در انواعی از غذاهای مکزیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ