میزان باردهی گیاه خیار

 

چه تعداد خیار بر روی هر گیاه تولید می‎شود؟

این گیاهان، میوه‌های بلند و سبزِ باریکی تولید می‎کنند و برای جوانه زدن و تولید میوه به خاک گرم نیاز دارند. انواع زیادی از خیارها وجود دارند مثلا یک نوع برای تازه خوری و یک نوع برای ترشی انداختن استفاده می‎شوند. مقدار میوه‎ای که هر گیاه تولید می‎کند به نوع گیاه، شرایط رشد و نوع نگهداری بستگی دارد. شما نمی‎توانید تعداد دقیق میوه‎ای که هر گیاه تولید می‎کند را حدس بزنید اما برای هر گیاه مقدار تخمینی‎ای که میوه تولید می‎کند، وجود دارد.

 

Imagem

 

تولید گیاه

اگر خیارها را برای ترشی استفاده می‎کنید، در نظر بگیرید که هر 3 تا 4 گیاهی که میوه تولید می‎کنند برای یک لیتر ترشی مناسب هستند. به طور کلی، یک گیاه سالم که خیارهای مخصوص ترشی تولید می‎کند حدود 5/2 کیلوگرم خیار در هر بوته تولید می‌کند. اما اگر خیار را برای تازه خوردن می‎کارید طوری برنامه‎ریزی کنید که برای هر فرد در خانه، حدود 2 تا 3 گیاه وجود داشته باشد. بر روی گیاه به طور معمول حدود 3 تا 5/4 کیلو خیار تولید می‎شود. انواع هیرلوم به‎طور معمول خیار کمتری تولید می‎کنند که حدود 1-5/1 کیلوگرم بر روی هر گیاه سالم است.


افزایش بازدهی


کشت مناسب خیار به افزایش بازدهی کمک می‎کند. با چیدن روزانه‎ی خیارها به رشد مجدد گیاه کمک می‎کنید و با توقف برداشت، این سیگنال را به گیاه منتقل می‎کنید که فصل رشد تمام شده‎ است. حتی می‎توانید خیار را زمانی که هنوز نارس است بچینید. خیار مخصوص ترشی را زمانی که طول برابر با 5/2-15 سانتی‎متر و خیار مخصوص خوردن را زمانی که 15-25 سانتی‎متر دارند برداشت کنید.


کاهش بازدهی


به ‎غیر از برداشت کم، ممکن است دلایل دیگری هم برای بازدهی کم گیاه وجود داشته باشد. فاصله می‎تواند عملکرد گیاه را تحت تأثیر قرار دهد، بنابراین بین گیاهان فضایی مناسبی قرار دهید. گیاهان فاصله‎ای حدود 20-30 سانتی‎متر نیاز دارند و بین هر ردیف هم حدود 1-2 ‎متر جهت گرده‎افشانی مناسب باید وجود داشته باشد. فاصله‎ گذاشتن بیش از حد یا بسیار کم بین گیاهان می‎تواند روی گرده افشانی اثر بگذارد و تولید میوه را کاهش دهد.


نکاتی برای رشد گیاه


نکاتی وجود دارند که می‌توانید برای رشد خیار سالم و مفید انجام دهید. یک محل خوب با خاک نرم، که زهکشی خوبی هم دارد و در آن گیاهان نور خورشید را کامل دریافت می کنند، برای کاشت انتخاب کنید. خیارها به اندازه‌ای که خاک مرطوب شود به آب نیاز دارند، خاک نباید خشک شود و همچنین نباید بیش از حد نیز خشک گردد. می‎توانید از داربست هم استفاده کنید این داربست منجر به دور شدن میوه از آفات زمین می‎شود و هم‎چنین برداشت را آسان‎تر می‎کند.

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ