کنترل آفات با استفاده از پوسته تخم‌مرغ

 

یک آفت کش ارگانیک شناخته شده به نام دیاتوماسئوس وجود دارد که اساسا بقایای فسیل شده‌ی موجودات است که به صورت پودر درآمده‌اند و به صورت آفت کش‌های ارگانیک عمل می‌کند به این صورت که زیر پوست سوسک‌ها می‌رود و مانند یک تکه شیشه پوست آن‌ها را می‌برد و باعث مرگشان می‌شود. حلزون‌ها هم درصورت غرق شدن در آن می‌میرند. این آفت کش به عنوان یک عامل عایق عمل می‌کند.

پوسته‌های شکسته‌ی تخم مرغ مانند یک آفت‌کش ارگانیک برای کشتن آفت‌هایی مثل سوسک ژاپنی و حلزون‌ها عمل می‌کنند.

با استفاده از پوسته‌های تخم مرغ می‌توانید یک زمین دارای عایق سیلیسی داشته باشید. 


نحوه‌ی استفاده از پوست تخم‌ مرغ برای کنترل آفت‌ها


قبل از خرد کردن پوست تخم مرغ‌ها اجازه دهید حسابی خشک شوند. من آ‌نها را در یک کیسه‌ی کاغذی ریختم تا ظرف چند روز خشک شوند. 

 

درست کردن آفت کش با پوسته تخم مرغ


 
پوسته‌ی تخم مرغ‌ها را را با ساطور غذا یا خردکننده‌ی دانه‌های قهوه خرد کنید تا به صورت پودر در بیایند. (من یک دستگاه خرد کننده‌ی قهوه دارم)

 

درست کردن آفت کش با پوسته تخم مرغ


 
با این دستگاه می‌توان به خوبی پوسته‌های تخم مرغ را خرد کرد. زمانی که از خرد کننده‌ی غذا استفاده می‌کنم قطعاتی بزرگ‌تر از زمانی که از قهوه خرد کن استفاده می‌کنم بدست می‌اورم. این قطعات هم خوب هستند ولی من پودر رابیشتر ترجیح می‌دهم زیرا بهتر به سوسک می‌چسبد. 

 

درست کردن آفت کش با پوسته تخم مرغ


 
بعد از اینکه پوسته‌ی تخم مرغ‌ها آسیاب شدند می‌توانید آن‌ها را مستقیما برای استفاده به باغ بیاورید. برای استفاده از پوسته‌ی تخم مرغ‌ها به عنوان آفت کش باید پودر پوسته را مستقیما روی سوسک‌ها بریزید. 
 

از بین بردن آفات با پوسته تخم مرغ

 


با این‌کار سوسک‌ها شروع به بخود پیچیدن می‌کنند و شاید آن‌ها را سریعا نکشد اما در طول زمان حتما خواهد کشت. 

 

از بین بردن آفات با پوسته تخم مرغ


 
برای کنترل دائمی سوسک‌ها پودر پوسته تخم مرغ را روی برگ گیاهانی که بیشترین آسیب را دیده‌اند بپاشید. این پودر باعث دور کردن آفت‌ها می‌شود. البته در استفاده از آن مراقب باشید زیرا این پودر هر سوسکی حتی انواع مفیده آن را خواهد کشت به همین دلیل بهتر است که پوسته تخم مرغ را به طور مستقیم بر روی آفات خاصی که می خواهید کنترل کنید، بپاشید. 

 

از بین بردن آفات با پوسته تخم مرغ


 
برای کنترل حلزون‌ها و سوسک‌ها پودر پوسته تخم مرغ را در اطراف پایه‌ی گیاه بپاشید. بعد از یک باران سنگین، پودر پوسته تخم مرغ را اطراف گیاهان مورد نظرتان دوباره استفاده کنید.

اگر شلوارهای تیره می‌پوشید باید مراقب باشید که زمان پاشیدن پودر پوسته‌ی تخم مرغ، دستان خود را با شلوارتان پاک نکنید. زیرا شلوارتان کثیف می‌شود.

پودر تخم مرغ را در مکان خشک نگهداری کنید. 

پوسته‌های تخم مرغ برای سلامتی باغ عالی هستند و به خاک کلسیم اضافه می‌کنند و مزایای بسیار دیگری هم دارد که اگر بدانید تعجب خواهید کرد که مردم چرا پوسته‌ی تخم مرغ‌ها را دور می‌ریزند. اگر به پوسته‌ی تخم مرغ دسترسی ندارید می‌توانید آن را خریداری کنید. 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

کود GREENLEAF line

32,000تومان

کود GREEN-GO® line

375,000تومان

کود AGRUMAX

39,000تومان

کود CREMALGA

73,000تومان

کود RIZAMMINA® 42

75,000تومان

کود K-BOMBER 56

105,000تومان

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ