تکثیر گیاه گندمی در آب

تکثیر گیاه گندمی

کاشت گیاه گندمی در آب

 

گیاه گندمی یا گیاه عنکبوتی یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب است که برای تصفیه کردن هوا بسیار عالی می‌باشد. این گیاه به راحتی رشد می‌کند و گیاهچه‌های کوچکی از انتهای ساقه‌های خود تولید می‌کند. این گیاهچه‌ها را می‌توان به صورت جداگانه پرورش داد. 
آیا می‌توان گیاه گندمی را در آب پرورش داد؟ گیاهان برای رشد و شکوفایی به مواد مغذی نیاز دارند و نمی‌توانند به مدت طولانی در آب زنده بمانند، مگر اینکه از محلول‌های هیدروپونیک برای پرورش آن‌ها استفاده شود. با این حال می‌توانید گیاهچه‌های کوچک گیاه گندمی را در آب ریشه دار کنید و زمانی که سیستم ریشه قوی شد، آن را در خاک بکارید.

آیا می‌توان گیاه گندمی را در آب پرورش داد؟

تکثیر گیاه گندمی

بسیاری از گیاهان برای مدت زمانی به راحتی در آب رشد می‌کنند. مانند گیاه پوتوس و گیاه گندمی. تکثیر گیاهان با قلمه، راهی آسان برای زیاد کردن گیاهان مورد علاقه شماست. این قلمه‌ها به سرعت فقط در یک لیوان آب ریشه دار می‌شوند. پس از ایجاد ریشه، گیاه جدید برای رشد به مواد مغذی احتیاج دارد. آب به تنهایی بعید است که بتواند رشد قلمه را برای مدت طولانی پشتیبانی کند. مواد مغذی اصلی از کود حاصل می‌شوند. با این حال، زمانی که گیاه در آب پرورش داده می‌شود، خطر سوختگی ریشه از نمک‌های موجود در کودها، ممکن است اتفاق بیافتد. رشد گیاه گندمی در آب اولین قدم برای پرورش گیاه جدید است اما یک سیستم پایدار نیست.
گیاهان گندمی در انتهای ساقه خود گیاهچه‌های کوچکی تولید می‌کنند. این گیاهچه‌ها را می‌توان از گیاه اصلی جدا کرد و به عنوان گیاهان جداگانه، آن‌ها را ریشه دار کرد. بهترین راه برای تکثیر گیاه گندمی، بریدن گیاهچه با قیچی تمیز و تیز از گیاه اصلی است. قبل از قرار دادن گیاهچه در آب، از آب بدون املاح استفاده کنید یا آب را به مدت یک روز در لیوان قرار دهید تا املاح آن ته نشین شوند سپس گیاه گندمی را در آن بگذارید. یک لیوان را با آب بدون کلر پر کرده و گیاهچه را در آب قرار دهید به گونه‌ای که برگ‌های آن خارج از آب قرار بگیرند. گیاهچه را در نور غیرمستقیم قرار دهید تا ریشه ایجاد شود. این یک روند نسبتاً سریع است. تغییر مکرر آب برای رشد گیاه گندمی ضروری است.

کاشت گیاه عنکبوتی در آب

زمانی که گیاهچه ریشه‌های کوچکی در آب دارد، نیاز به کود ندارد. با این حال زمانی که سیستم ریشه گسترش پیدا می‌کند، گیاه نیازهایی خواهد داشت. شما می‌توانید از کودهای مایع مانند امولسیون ماهی یا کود رقیق شده گیاهان خانگی استفاده کنید. هر ماه به گیاه گندمی کود دهید ولی مراقب باشید هر هفته آب را عوض کنید تا از جذب نمک توسط گیاه جلوگیری شود. 
پرورش گیاه گندمی در آب ممکن است کمی مشکل باشد. باید به خوبی از آن مواظبت شود. در صورتی که برگ‌های گیاه گندمی در آب غوطه ور شوند، باعث پوسیده شدن آن‌ها می‌شود. همچنین ممکن است ساقه شل شود و رشد بیشتری نخواهد داشت. بهتر است به جای کاشت گیاه گندمی در آب، آن را در خاک بکارید. گذاشتن گیاه گندمی در آب، پتانسیل رشد آن را محدود می‌کند. اگر برای کاشت گیاه گندمی در آب مصمم هستید، از دو عدد میله چوبی استفاده کنید تا از افتادن برگ‌ها در آب جلوگیری شود. همچنین می‌توانید از شیشه‌هایی با دهانه باریک استفاده کنید تا از وارد شدن برگ‌ها به آب جلوگیری شود. تنها بخشی که باید در آب قرار بگیرد، ریشه است. مرتباً آب را عوض کنید ولی از آب شیر استفاده نکنید زیرا دارای املاح است. آب باران گزینه مناسبی برای محافظت از ریشه‌های حساس گیاه گندمی در برابر آب‌های بیش از حد اسیدی یا دارای مواد معدنی است. گیاهان ریشه دار را برداشته و یک لایه ضخیم از سنگریزه‌های شسته شده را در ته ظرف خود قرار دهید. هر ماه به گیاه گندمی کود دهید اما به صورت هفتگی شیشه و سنگریزه‌های درون آن را شستشو دهید تا از جذب املاح توسط گیاه گندمی جلوگیری شود. در صورت زرد شدن گیاه گندمی، آن را از آب خارج کنید، سیستم ریشه را بشویید و ریشه‌ها را در یک خاک خوب بکارید. با انجام این کار، گیاه به راحتی و بدون دردسر به رشد خود ادامه می‌دهد. 

کاشت گیاه گندمی در آب

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

3 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ