از بین بردن موش‌های باغ با روش ارگانیک

 

اگر باغ یا مزرعه شما غذا، سرپناه و آب برای موش‌ها فراهم کند، شما ممکن است به طور ناخواسته قربانی آن‌ها شوید. این آفات کوچک، عمدتا شب‌ها به مزارع یا باغ‌ها حمله می‌کنند و همه چیز را از میوه و آجیل گرفته تا غذای حیوانات خانگی و حلزون‌ها می‌خورند. موش‌ها به حامل بیماری‌ها معروف هستند و می‌توانند به محصولات و مزارع شما آسیب برسانند. برای خلاص شدن از شر موش‌ها در مزارع خود نیازی به استفاده از مواد شیمیایی سمی نیستید. مواد بازدارنده آلی نیز می‌توانند این ترفند را انجام دهند. مواد شیمیایی ممکن است باعث آسیب رساندن به محصولات شما شوند، در چنین شرایطی استفاده از روش‌های طبیعی برای دور کردن موش‌ها بهتر است.

 

Imagem


روش‌های طبیعی برای جلوگیری از ورود موش‌ها به باغ‌ها و مزارع:


کاشت گیاهان خانواده نعناع: موش‌ها بوی نعناع را دوست ندارند. با کاشت نعناع در دور تا دور زمین کشاورزی می‌توانید از ورود موش‌ها به آن جلوگیری کنید. اگر امکان کاشت نعنا در زمین خود را ندارید می‌توانید از عطر نعناع استفاده کنید. پراکندن عطر نعناع در فضا عملکرد مشابهی دارد. مثلا می‌توان از برگ‌های خشک نعناع یا روغن نعناع در اطراف زمین استفاده نمود. معمولا زمانی که یک زمین تردد و رفت و آمد زیادی داشته باشد کاشت نعناع ممکن است مشکل ساز باشد، زیرا نعناع به صورت تهاجمی در زمین گسترش پیدا می‌کند. در این صورت بهتر است برای دور کردن موش‌ها از زمین، از عطر نعناع استفاده کنید.


استفاده از ادرار حیوانات درنده: زمانی که موش‌ها بوی ادرار حیوانات درنده را حس کنند، احساس می‌کنند که یک شکارچی در انتظار آن‌ها است. در نتیجه باعث دور شدن آن‌ها می‌شود. ادرار حیوانات درنده در برخی فروشگاه‌های لوازم کشاورزی به صورت پودر یا مایع موجود است و می‌توانید آن را در اطراف باغ خود پخش کنید. ادرار حیوانات درنده (مانند روباه) بر اساس گفته‌های کتابخانه ملی پزشکی، یک روش موثر برای دور کردن موش‌ها می‌باشد. شما همچنین می‌توانید پنبه را با ادرار حیوانات درنده آغشته کنید و در اطراف باغ خود پخش نمایید.


به دام انداختن موش‌ها: یکی از موثرترین راه های خلاص شدن از شر موش‌های مزاحم استفاده از تله است. تله‌های چسب دار در دسترس هستند ولی بلافاصله موش را نمی‌کشند. در نتیجه بعد از مشاهده موش، شما مجبور می‌شوید خودتان آن را بکشید. تله‌های اسنپ (دارای گیره فنری) گزینه بهتری هستند. می‌توانید در این تله‌ها طعمه قرار دهید. وقتی موش طعمه را می‌خورد تله فعال می‌شود و او را می‌کشد. این تله‌ها را در مسیر رفت و آمد موش‌ها قرار دهید تا بتواند موش‌ها را به دام بیاندازد.


باغ خود را تمیز کنید: تمیز کردن باغ باعث می‌شود موش‌ها کمتر به باغ شما جذب شوند. با تمیز کردن زباله‌های باغ، به حداقل رساندن پوشش گیاهی، برداشت میوه‌های افتاده، از بین بردن مکان‌های مخفی و تمیز کردن غذای باقی مانده حیوانات اهلی، ورود موش‌ها به باغ یا مزارع کمتر می‎شود. در صورتی که در مزرعه خود حیوانات اهلی نگه داری می‌کنید، بهتر است یک ظرف یا مکان مخصوص برای تغذیه آن‌ها تهیه نمایید. زیرا دانه‌های مرغ‌ها و غذای حیوانات اهلی نیز باعث جذب موش‌ها به مزرعه می‌شوند.

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

کود Micro Mix

8,800تومان

2 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ