استفاده مجدد از بطری پلاستیکی در باغبانی

استفاده از بطری‌های دور ریختنی

استفاده مجدد از بطری های پلاستیکی

ساخت وسایل کاربردی در باغبانی با استفاده از بطری‌های پلاستیکی

یکی از زباله‌های معمول ما بطری‌های پلاستیکی هستند. بطری‌های نوشابه، آب، مواد شوینده و ... . به جای اینکه این بطری‌ها را دور بریزیم بهتر است از آن‌ها دوباره استفاده کنیم. یکی از راه‌های استفاده از بطری‌های پلاستیکی، استفاده از آن‌ها در باغبانی است. این بطری‌های دور ریختنی برای باغ و باغچه می‌توانند مفید و کاربردی باشند. بسیاری از افراد با استفاده از بطری‌های پلاستیکی گلدان‌های جالبی درست می‌کنند ولی این فقط یکی از کاربردهای آن‌هاست. وقت آن است که از این بطری‌های پلاستیکی به خوبی استفاده کنیم. در این متن چند ایده برای استفاده از بطری پلاستیکی در باغبانی ارائه شده است.

درست کردن آبپاش

ساخت آبپاش با بطری پلاستیکی

ساخت آبپاش با بطری پلاستیکی بسیار راحت و جالب است. فقط کافی است چند سوراخ روی در بطری ایجاد کنید و از آن به عنوان آبپاش استفاده نمایید. از انواع بطری‌ها برای ساخت آبپاش می‌توانید استفاده کنید.

ساخت آبپاش روی چمن یا باغچه

این مورد هم مانند مورد قبلی است. با این تفاوت به جای اینکه روی در بطری سوراخ ایجاد کنید، باید روی بدنه بطری را سوراخ کنید. بطری را به شلنگ باغ متصل کنید. به محض پر شدن بطری، آب از بالای آن بیرون می‌زند. برای آبیاری چندین گیاه در اطراف آن استفاده کنید. 

ساخت آبپاش با بطری پلاستیکی

ساخت گلدان با بطری پلاستیکی

ساخت گلدان با بطری پلاستیکی

با استفاده از بطری‌ها می‌توانید انواع گلدان‌ها در شکل‌های مختلف درست کنید. مانند این گلدان که در عکس مشاهده می‌کنید. شبیه یک گربه ناز. گلدان ساخته شده با بطری را می‌توانید روی زمین بگذارید یا آن را آویز کنید. مطمئن هستم این گلدان را دوست خواهید داشت. 

کاشت سبزیجات در بطری‌های پلاستیکی

تا زمانی که از آن بطری‌های پلاستیکی برای رشد گیاهان خود استفاده می‌کنید (به خصوص سبزیجاتی که می‌خورید)، حال شما خوب است! 

کاشت سبزیجات در بطری پلاستیکی

ساخت گلدان آویز با بطری پلاستیکی

ساخت گلدان آویز با بطری پلاستیکی

یکی از مواردی که من در استفاده از بطری پلاستیکی برای کاشت گیاهان دوست دارم این است که می‌توانید آن را آویزان کنید.
تا آنجا که می‌توانید بطری پلاستیکی برای کاشت گیاهان جمع کنید، سپس آن‌ها را به هم آویزان کنید و باغچه عمودی خود را بسازید!

باغچه عمودی سبزیجات

باغچه عمودی با بطری‌های پلاستیکی نه تنها برای گیاهان زینتی، بلکه برای سبزیجات خوراکی نیز واقعا عالی است! با استفاده از این فضاهای عمودی می‌توانید با قیمت ارزان تری سبزیجات خوراکی ارگانیک داشته باشید - به ویژه هنگامی که در منطقه کوچکی زندگی می‌کنید و فضای کافی برای پرورش مواد غذایی خود ندارید.

باغچه عمودی

کاشت ساکولنت‌ها و گیاهان زینتی

کاشت گیاهان زینتی در بطری پلاستیکی

درست مثل گیاهان، سبزیجات و گل‌های شما، بطری‌های پلاستیکی نیز می‌توانند گلدانی برای ساکولنت‌ها باشند. ناگفته نماند، ساکولنت‌ها در بطری‌های رنگ شده و تزیین شده بسیار زیبا و دوست داشتنی به نظر می‌رسند!

محافظت از گیاهان جوان

هر گیاه جوان نیاز به محافظت دارد. خواه از گرمای شدید آفتاب، یخ زدگی ناگهانی، حشرات یا از حیوانات اهلی و حیوانات ولگرد، می‌توانید از گیاهان خود با استفاده از یک بطری پلاستیکی محافظت کنید.
کافی است یک بطری را برش دهید و از مناسب ترین قسمت برای گیاهان خود استفاده کنید.
در این عکس از قسمت بالای یک بطری پلاستیکی استفاده شده است.

محافظت از گیاهان جوان با بطری پلاستیکی

پارتیشن بندی

پارتیشن بندی باغچه

درست مانند این عکس، با استفاده از بطری‌های پلاستیکی باغچه خود را به چند قسمت تبدیل کنید. با قسمت بندی کردن باغچه، مناطق بیشتری برای کاشت گیاهان می‌توانید داشته باشید. 

ایجاد حصار برای گیاهان

حصار به شما کمک می‌کند باغ شما از نظر بصری مشخص شود. مثل آن علامتی است که می‌گوید این باغ من است. 

نگران هزینه نباشید. زیرا با استفاده از بطری‌های پلاستیکی حصار خوبی می‌توانید ایجاد کنید. فقط تعداد زیادی از آن‌ها را جمع آوری نمایید!
 

حصار کشی باغچه

 

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ