حفاظت از گیاهان در برابر بیماری های مخفی

بیماری های مخفی گاهی اوقات با از بین بردن سیستم سیگنالینگ دفاعی گیاه، آن را بیمار می کنند. به این صورت که با فرستادن یک علامت تدابیر سیستم دفاعی گیاه را به یک حمله اشتباه منحرف می کنند تا عوامل بیماری زا به راحتی بتوانند سراسر گیاه را فرا بگیرند.

یک تیم از دانشمندان بین المللی به سرپرستی دانشگاه ایالتی میشیگان، در حال انجام کارهایی هستند که به گیاه کمک می کند توانایی سیستم هشداری خود را بالا ببرد. تحقیقات جدید در شماره اخیر از مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم نشان می دهد که این تیم یک رسپتور برای جاسمونات طراحی کرده اند ( جاسمونات یک هورمون گیاهی است که نقش اصلی را در دفاع گیاه ایفا می کند)، که این رسپتور یا گیرنده چنین حملات مخفی از عوامل بیماری زایی بسیار تکامل یافته را دفع می کند.

شنگ یانگ یک استاد برجسته در بخش تحقیقات انرژی گیاه MSU گفته است که این اولین نمونه استفاده شده از این گیرنده طراحی شده برای رفع بیماری های ناشی از سیستم ایمنی گیاه است که بیماری غالبا توسط پاتوژن بسیار تکامل یافته ایجاد می شود. این استراتژی جدید متفاوت از مقاومت معمولی ژن مبتنی بر اصلاح نباتات است و بر پایه یک درک عمیق از یک جز کلیدی، یعنی گیرنده جاسمونات، از سیستم ایمنی گیاه می باشد.

حفاظت از گیاهان

 

1 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ