چگونگی نگه داری ریحان در یخچال به مدت یک سال

برای برداشت ریحان نباید وقت را تلف کرد و بعد از بالغ شدن برگ ها باید قبل از اینکه دچار پوسیدگی شوند آن ها را برداشت کرد. بعد از چیدن برگ های ریحان می توان با انجام کارهای زیر آن ها را یک تا دو سال در یخچال نگه داری کرد.
شما برای انجام این کار به چهار چیز نیاز دارید:
ظرف در دار، ریحان، نمک، روغن زیتون
ابتدا ریحان ها را با آب سرد بشویید و اجازه دهید در هوای خانه خشک شوند. یک ظرف شیشه ای تمیز در دار آماده کنید. مقدار کمی نمک در کف ظرف بپاشید سپس مقداری ریحان اضافه کنید و بعد کمی روغن زیتون بریزید. دوباره نمک بریزید و بعد ریحان و بعد روغن زیتون و دوباره این کار را تکرار کنید.
این کار را تا زمانی که ظرف پر شود تکرار کنید. 
مطمئن شوید همه برگ های ریحان با نمک و روغن زیتون پوشیده شده باشند و بعد درب ظرف را روی ظرف قرار دهید.
این ریحان به مدت دو سال در یخچال قابل نگه داری است. 
 
چگونگی نگه داری ریحان در یخچال به مدت یکسال
 
توجه : زمانی که روغن زیتون در یخچال نگه داری می شود ممکن است یخ بزند، با توجه به این مسئله ممکن است روغن زیتونی که در ظرف ریحان ریخته ایم نیز یخ بزند. جای هیچ گونه نگرانی نیست. شما در زمان استفاده مقداری از برگ های ریحان حاوی روغن را در کاسه بریزید و اجازه دهید روغن در دمای اتاق ذوب شود سپس از آن استفاده کنید. اگر شما ترجیح می دهید روغن کمتری همراه با برگ های ریحان باشد می توانید آن ها را با آب گرم بشویید. 
 
چگونگی نگه داری ریحان در یخچال به مدت یکسال
 
همچنین ممکن است به مرور زمان برگ های ریحان تیره تر شوند. این مسئله هم طبیعی است. 
مطمئن شوید همه برگ های ریحان با روغن پوشانده شوند، در غیر این صورت باید به ظرف روغن اضافه کنید تا همه برگ ها با روغن پوشانده شوند.
 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ