گیاهان دفع کننده زنبور عسل

گیاهانی که زنبورها را جذب نمی کنند:
زنبورها به گرده افشانی بسیاری از گیاهان مثل گیاهان باغی شامل خیارکمک می کنند اما همین زنبورها برای مردمی که حساسیت دارند یا نمی خواهند که زنبورها به زمین شان جذب شوند باعث مزاحمت و رنجش می شوند.
زمانی که برخی گیاهان گل دار باعث جذب زنبور عسل می شوند شما می توانید گل را بر اساس خصوصیاتش مثل عطر، رنگ و شکل شکوفه انتخاب کنید که باعث جذب زنبور نشود.

گل‌های خاص برای زنبورها جذاب تر هستند


شکوفه :
زنبورها جذب گل های لوله ای شکل می شوند که بتوانند به داخل آن بخزند یا گل های مسطح کوچکی که بتوانند روی آن راه بروند. زنبورها شکوفه های دارای شهد فراوان را دوست دارند. برای پیدا کردن گیاهانی که زنبور عسل را جذب نمی کنند به دنبال آن هایی که خصوصیات مخالف این شکوفه ها را دارند بروید و از کاشت درختان میوه دار، خشخاش و گل رز بپرهیزید. در عوض گیاهانی که در شب گل می دهند و شکوفه های نامحسوسی دارند یا از طریق باد گرده افشانی می کنند را انتخاب کنید. برای مثال گل پامچال شبانه (گل پامچال alpicola) و  انگشت بید مشک گزنه یAntennaria  ) ) نمونه های خوبی هستند.
رنگ :
زنبورها به سمت انواع رنگ های روشن جذب می شوند، اما گل های آبی، زرد و بنفش جذاب ترین رنگ ها برای زنبورهای عسل هستند. پس از گل های دارای شکوفه های این رنگی اجتناب کنید و گل هایی با شکوفه های قرمز را انتخاب کنید چون زنبورها رنگ قرمز را نمی بینند و برای آن ها سیاه رنگ به نظر می رسد در نتیجه گل های قرمز جذبشان نمی کند. پس برای جلوگیری از زنبور عسل، از انواع گسترده ای از گل های قرمز رنگ استفاده کنید.
عطر :
زنبورها به سمت گل هایی که عطر و بوی دلپذیری دارند جذب می شوند و به نظر می رسد که به همین دلیل به طرف افرادی که عطر و ادکلن یا اسپری مو زده اند می روند. برخی از گیاهان مانند یک حشره کش طبیعی و دافع حشرات عمل می کنند در نتیجه کاشت گل هایی مثل گل همیشه بهار مکزیکی و گل های داوودی زنبور ها را جذب نمی کند و هم چنین می توانند دیگر آفات گیاهی را نیز دفع کنند .
چه چیزی باید کاشت :
زنبورها به درختان زیادی مثل نارون و بلوط یا درختان مخروطی و درختچه تمایل ندارند. هم چنین اگر شما نمی خواهید زنبورها به زمین تان جذب شوند، علف های زینتی یک انتخاب عالی هستند به خصوص این که یک چشم انداز زیبا هم ایجاد می کنند. زنبق زرد (نوع Carex spp ) باعث افزایش آب و سنگ های باغ می شود و هنگامی که گل های کوچک ناخوشایند زنبورهای عسل را می دهد مانند یک مرز برای باغتان عمل خواهد کرد. 

 

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ