کاشت درخت افرا برگ سه کنگره ای

درخت افرا برگ سه کنگره ای (Trident Maple)
نام علمی: Acer Buergerianum
درخت افرا برگ سه کنگره ای یک درخت با اندازه متوسط است که دارای برگ های سه لوبی به رنگ سبز تیره می‌باشد، رنگ برگ ها در طول پاییز برنز و نارنجی می‌شود که صحنه بسیار زیبا و جذابی را به وجود می‌آورد. زمان گل دهی درخت در بهار می‌باشد. درخت افرا برگ سه کنگره ای یک درخت مقاوم و قوی است و در خاک های ضعیف و شرایط خشک نیز قادر به رشد می‌باشد. این درخت بسیار زیبا بوده و یک سایبان عالی است و انتخاب بسیار خوبی برای پارک ها، باغ ها، حیات خانه ها، خیابان های شهری و ... می‌باشد. این درخت را می‌توان در گلدان نیز کاشت و به عنوان یک گیاه آپارتمانی نگه داری کرد، درخت افرا برگ سه کنگره ای یک انتخاب بسیار عالی برای درست کردن بونسای هم می‌باشد. از درخت افرا برگ سه کنگره ای می‌توان بذر جمع آوری کرد و آن ها را برای رشد درختان جدید کاشت.

بونسای درخت افرای برگ سه کنگره ای


کاشت بذر افرا برگ سه کنگره ای
1 – بذر درخت افرا برگ سه کنگره ای را در یک حوله کاغذی مرطوب قرار دهید و حوله را سه یا چهار بار دور بذر بپیچانید به طوری که بذر به خوبی در رطوبت حوله کاغذی احاطه شود. حوله کاغذی تا خورده را در یک پلاستیک قرار دهید و آن را به مدت 8 تا 10 هفته در یخچال در دمای 0 تا 5 درجه سانتی گراد قرار دهید. این مدت، زمان استراحت بذر است و بدون گذشت این زمان بذر جوانه نمی‌زند.
2 – هر دو هفته یک بار بذرها را بررسی کنید زیرا ممکن است بعضی از آن ها جوانه زده باشند. در طول این مدت بذرها را مرطوب نگه دارید. مراقب بذرهایی که جوانه زده اند باشید زیرا جوانه شکننده است. 
3 – بعد از گذشت 8 تا 10 هفته، چند گلدان کوچک را با خاک گلدان سبک پر کنید. به عنوان مثال ترکیبی از پرلیت و پیت ماس که رطوبت زیادی در خود نگه نمی‌دارد برای کاشت بذر افرا برگ سه کنگره ای مناسب است. با انگشت خود یا با استفاده از مداد یک سوراخ 2 سانتی متری در خاک حفر کنید و بذر را در آن قرار دهید. در صورتی که بخش بالدار بذر هنوز به بذر وصل است آن را به سمت پایین در خاک قرار دهید. به آرامی سوراخ را با خاک پر کنید و با دست خاک اطراف بذر را فشار دهید. در صورتی که بذرها در یخچال جوانه زدند، بذر را در خاک بگذارید و جوانه را خارج از خاک قرار دهید.
4 – بعد از کاشت به بذرها آب دهید و گلدان ها را در یک پنجره آفتاب گیر قرار دهید. افرا برگ سه کنگره ای بعد از جوانه زدن به سرعت رشد می‌کند. زمانی که خاک در حال خشک شدن است به گیاه آب دهید. خاک را مرطوب کنید و از خیس کردن خاک اجتناب نمایید. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر افرای برگ سه کنگره ای 20 تا 24 درجه سانتی گراد می‌باشد.
5 – زمانی که اندازه نهال 15 تا 25 سانتی متر شد می‌توان آن را به خارج از خانه یا به گلدان بزرگ تر منتقل کرد. نهال را با همان خاک موجود در گلدان به زمین منتقل کنید تا به گیاه شوک وارد نشود. درخت افرای برگ سه کنگره ای دارای سیستم ریشه ای کم عمق است و به راحتی قابل انتقال به زمین می‌باشد. این گیاه خاک های با زهکشی خوب را ترجیح می‌دهد. خاک های شنی برای کاشت درخت افرای برگ سه کنگره ای مناسب هستند. نهال را باید زمانی به زمین منتقل کرد که خطر سرما رفع شده باشد. محل کاشت نهال باید جایی باشد که صبح نور مستقیم خورشید و بعد از ظهر سایه داشته باشد.
دمای مناسب برای درخت افرای برگ سه کنگره ای 24 تا 27 درجه سانتی گراد می‌باشد.
کود دهی به افرا برگ سه کنگره ای
هر بهار که گیاه شروع به رشد جدید می‌کند به آن کود دهید و تا پاییز هر ماه یک بار کوددهی به درخت افرا برگ سه کنگره ای را انجام دهید.

 

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ