آموزش کاشت درخت عنبر سائل

درخت عنبر سائل
نام علمی: Liquidambar styraciflua
نام لاتین: sweetgum
درخت عنبر سائل یک درخت برگریز است که به دلیل رشد متوازن و شاخ و برگ زرد و قرمزی که در پاییز دارد و گل های زرد رنگ بسیار زیبایی که در بهار تولید می‌کند بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این درخت در مناطقی که دمای هوا در زمستان 23- تا 1- درجه سانتی گراد است رشد می‌کند. درخت عنبر سائل مقاومت بالایی در برابر آفات و بیماری ها دارد و در آفتاب کامل، خاک های مرطوب با زهکشی خوب، دارای رشد خوبی می‌باشد. این درخت بهترین رشد را زمانی دارد که از طریق بذر کاشته می‌شود زیرا بذر آن به سادگی جوانه می‌زند و قبل از کاشت به تیمار خاصی نیاز ندارد، ولی چینه بندی سرد با شکستن خواب بذر، سرعت جوانه زنی را افزایش می‌دهد. درخت عنبر سائل در برابر هرس سنگین بسیار مقاوم است و به همین دلیل یک درخت مناسب برای درست کردن بونسای می‌باشد.

بونسای درخت عنبر سائل

چگونگی کاشت بذر درخت عنبر سائل
1 – بذرهای درخت عنبر سائل را به مدت یک شب در آب بخیسانید. زمانی که در حال آماده کردن گلدان هستید، بذرها را روی یک روزنامه قرار دهید تا خشک شوند.
2 – یک گلدان 8 سانتی متری را با کمپوست استریل پر کنید و 1.5 سانتی متر از قسمت بالایی گلدان را خالی بگذارید.هر بذر درخت عنبر سائل را در یک گلدان قرار دهید و آن را با 6 میلی متر شن بپوشانید. سپس به آرامی شن را مرطوب کنید.
3 – هر گلدان را در یک پلاستیک روشن قرار دهید. گلدان را به مدت یک ماه در یخچال قرار دهید تا خواب بذر شکسته شود. در طول این یک ماه، کمپوست و شن را مرطوب نگه دارید ولی آن را خیس نکنید.
4 – بعد از یک ماه، گلدان را به یک مکان با سایه جزیی منتقل کنید. می‌توان گلدان را در نزدیکی یک پنجره بزرگ قرار داد. دمای خاک برای جوانه زنی بذر درخت عنبر سائل در طول روز باید 21 درجه سانتی گراد و در شب کمتر باشد.
5 – هر زمان که احساس کردید رطوبت کمپوست در حال خشک شدن است با استفاده از یک آبپاش آن را مرطوب کنید. برای آب دادن استفاده از آب پاش بهتر است زیرا در صورتی که جریان آب با سرعت باشد جای بذر تغییر می‌کند.
6 – جوانه زنی معمولا دو تا چهار هفته طول می‌کشد. چهار هفته بعد از جوانه زنی، هر یک از نهال ها را به یک گلدان 20 سانتی متری حاوی خاک گلدان مرغوب منتقل کنید.
7 – در طول فصل رشد، گلدان را در یک مکان که در صبح و بعد از ظهر دارای نور غیر مستقیم است قرار دهید. در طول ماه های تابستان به هر گیاه هفته ای یک تا دو اینچ آب بدهید. در اواخر تابستان به مدت یک هفته گلدان را در یک مکان با نور مستقیم خورشید بگذارید.
8 – بعد از اولین بارش در پاییز، نهال را به زمین منتقل کنید. یک مکان دارای آفتاب کامل، خاک مرطوب دارای زهکشی خوب برای کاشت نهال عنبر سائل انتخاب نمایید. در آب و هوای خشک، دادن آب منظم به گیاه ضروری می‌باشد.

درخت عنبر سائل

درخت عنبر سائل

 

محصولات مرتبط

1 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ