کاشت درخت افرا قندی

درخت افرا قندی (Sugar maple)
نام علمی: Acer Saccharum
درخت افرا قندی یکی از زیباترین گونه های افرا می‌باشد که می‌تواند به ارتفاع 30 متر و عرض 2 متر رشد کند. این درخت عمر طولانی دارد و گاهی تا 400 سال می‌تواند زنده بماند. درخت افرا قندی ارزش بالایی دارد. از این درخت شکری به نام شکر افرا به دست می‌آید. علاوه بر این از نظر زینتی نیز بسیار ارزشمند می‌باشد. درخت افرای قندی یک گیاه مناسب برای درست کردن بونسای بوده و برای ایجاد یک سایبان نیز بسیار عالی است. کاشت درخت افرای قندی آسان بوده و کاشت آن از طریق بذر یک راه مقرون به صرفه است.

درخت افرای قندی


چگونگی کاشت بذر درخت افرا قندی
1 – قبل از کاشت، بذرها را به مدت 48 ساعت در آب قرار دهید و آن ها را در دمای اتاق نگهدارید. این کار باعث می‌شود پوشش بذر نرم شود و آب را راحت تر جذب کند، در نتیجه جوانه زنی سریع تر صورت می‌گیرد.
2 – از یک خاک استارتر برای کاشت بذر افرای قندی استفاده کنید. هر بذر را در یک گلدان کوچک بکارید. بذرها را با یک تا دو سانتی متر خاک بپوشانید. خاک را به طور کامل مرطوب کنید و سپس گلدان را با یک پلاستیک بپوشانید.
3 – گلدان ها را به مدت 90 روز در یخچال در دمای 0 تا 7 درجه سانتی گراد قرار دهید. هر دو هفته یک بار گلدان را برای دیدن جوانه و بررسی رطوبت چک کنید. در این مدت خاک را مرطوب نگه دارید.
4 – بعد از گذشت 90 روز، گلدان ها را از  یخچال خارج کنید و پوشش پلاستیکی را خذف نمایید. گلدان ها را در یک مکان گرم با نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید. خاک را مرطوب نگه دارید.
5 – زمانی که نهال ها برگ واقعی تشکیل دادند آن ها را به گلدان های بزرگ تر منتقل کنید. گلدان ها را در خارج از خانه جایی قرار دهید که صبح آفتابی و بعد از ظهر دارای سایه باشد. سطح رطوبت را بررسی کنید و حداقل هفته ای دو بار به درخت افرا قندی آب دهید. زمانی که احساس کردید لایه بالایی خاک خشک شده است، آن را مرطوب نمایید. از آبیاری بیش از حد بپرهیزید و خاک را خیس نکنید. درخت افرای قندی را در یک خاک با زهکشی خوب بکارید تا آب اضافی از خاک تخلیه شود. خاک های لومی شنی برای کاشت افرای قندی مناسب هستند. PH مطلوب برای درخت افرای قندی 5.5 تا 7.3 می‌باشد.
درخت افرای قندی بومی مناطق سرد می‌باشد، بهترین زمان برای کاشت آن خارج از خانه در اوایل پاییز است. در مناطق گرمتر می‌توان نهال افرای قندی را در زمستان کاشت. درخت افرای قندی زمانی که در بهار کاشته می‌شود زمان کمتری برای تثبیت در خاک دارد، با این حال می‌تواند زنده بماند. فصل تابستان نیز زمان مناسبی برای کاشت نهال افرای قندی نیست، زیرا گیاه دچار تنش دمایی می‌شود و از گرما نیز رنج می‌برد.
درخت افرای قندی در مناطقی که میانگین دمای هوا در اواسط زمستان بین 17- تا 10 درجه سانتی گراد و میانگین دمای هوا در اوایل تابستان 16 تا 27 درحه سانتی گراد است به خوبی رشد می‌کند. 

 

محصولات مرتبط

بذر افرا قندی

9,000تومان

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ