آموزش کاشت درخت استنوکارپوس

درخت استنوکارپوس 

نام انگلیسی : Fire Wheel tree

نام علمی: Stenocarpus sinuatus

درخت استنوکارپوس یکی از درختان بسیار زیبا و بومی استرالیا می‌باشد که گل های بسیار زیبایی تولید می‌کند. این درخت همیشه سبز بوده و دارای برگ های براق بسیار زیبا و گل های قرمز آتشین شبیه فرفره یا مرجان های دریایی است. درخت استنوکارپوس از گیاهان زینتی است که مقاومت بالایی در برابر شرایط نامساعد دارد. این درخت را می‌توان در گلدان نیز کاشت. زمانی که در گلدان کاشته می‌شود تا ارتفاع 2 متر رشد می‌کند و وقتی که در فضای باز کاشته می‌شود می‌تواند تا ارتفاع 40 متر رشد کند.

جوانه های گل در درخت استنوکارپوس در اواخر تابستان ظاهر می‌شوند که به صورت خوشه ای می‌باشند. در اوایل پاییز گل ها زرد و قرمز هستند و در نهایت رنگ آن ها به قرمز پر رنگ تبدیل می‌شود. گل ها معطر هستند و حشرات گرده افشان را به خود جذب می‌کنند. اگرچه گل دهی در پاییز رخ می دهد ولی گاهی اوقات ممکن است در زمان های دیگری از سال نیز گل دهی بر روی تنه یا شاخه های درخت استنوکارپوس انجام شود.


کاشت بذر درخت استنوکارپوس

قبل از کاشت، بذرها را به مدت 2 ساعت در آب گرم بخیسانید، یک گلدان را از یک قسمت خاک گلکاری و دو قسمت شن و ماسه یا پرلیت پر کنید و سپس بذرها را به عمق 0.5 سانتی متر در آن بکارید. گلدان را در یک مکان با نور زیاد قرار دهید. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر درخت استنوکارپوس 22 تا 25 درجه سانتی گراد است. جوانه زنی بذر استنوکارپوس معمولا یک یا دو ماه بعد از کاشت انجام می‌شود اما گاهی اوقات ممکن است بیشتر طول بکشد بنابراین نا امید نشوید. در بهار و تابستان از کودهای بدون فسفر مایع و جامد محلول در آب مخصوص گیاهان زینتی برای درخت استنوکارپوس استفاده کنید. زمانی که خاک سطحی خشک شد آبیاری انجام دهید ولی مواظب باشید خاک خیس نشود و فقط خاک را مرطوب کنید.

زمانی که می‌خواهید نهال استنوکارپوس را به زمین منتقل کنید، آن را در یک مکان عاری از علف های هرز بکارید. درخت استنوکارپوس در یک خاک عمیق، حاصلخیز، اسیدی تا خنثی، مرطوب با زهکشی خوب عملکرد خوبی دارد، خاک های لومی و شنی برای این درخت مناسب هستند. از کودهای غنی از فسفر و یا حاوی مقادیر بالای نیترات نباید برای درخت استنوکارپوس استفاده نمود. این درخت به خشکی نسبتا مقاوم است اما بهتر است در طول گرمای تابستان به طور منظم آبیاری شود. از آبیاری بیش از اندازه باید اجتناب نمود، آبیاری باید به اندازه ای باشد که خاک مرطوب شود. زمانی که درخت جوان است به سرمای زیر نقطه انجماد حساس است ولی وقتی مسن تر می‌شود در سرمای شدید هم زنده می‌ماند. درخت استنوکارپوس شدیدا به علف کش حساس است. این درخت در آفتاب کامل یا سایه جزیی به خوبی رشد می‌کند. کاشت درخت استنوکارپوس در حیاط خانه ها، در کنار استخر، در باغ ها و ... نمای بسیار زیبایی را ایجاد می‌نماید.


محصولات مرتبط

2 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ