آموزش کاشت درخت اقاقیا

درخت اقاقیا
نام لاتین: Black locust، false acacia
نام علمی: Robinia pseudoacacia
درخت اقاقیا بومی ایالات متحده است و همچنین با نام اقاقیا زرد نیز شناخته می‌شود. این درخت می تواند به ارتفاع 18 متر و عرض 75 سانتی متر رشد کند. درخت اقاقیا از اوایل بهار تا اواسط تابستان گل های سفید بسیار زیبا و معطری تولید می کند. درخت از پاییز تا بهار دانه تولید می کند که می توان به راحتی آن ها را کاشت. درختان بعد از این که شش ساله شدند قادر به تولید دانه می‌شوند. بهترین بذر توسط درخت اقاقیا زمانی تولید می‌شود که درخت 15 تا 20 ساله است. درخت اقاقیا رشد سریعی دارد و از درختان محبوب برای درست کردن بونسای است. این درخت در برابر هرس سنگین مقاوم است به همین دلیل یک درخت مناسب برای درست کردن بونسای است. 

درخت اقاقیا
چگونگی کاشت بذر درخت اقاقیا
یک ظرف که عایق حرارت باشد (مانند فلاسک) تهیه کنید و در آن آب با دمای 70 تا 80 درجه سانتی گراد (جوش نباشد) بریزید و بذرها را به مدت 12 تا 24 ساعت در آب قرار دهید. بعد از این مدت بذرها متورم می‌شوند سپس اجازه دهید بذرها خشک شوند. 
یک گلدان یا سینی نشا را با کمپوست با کیفیت پر کنید و بذرها را به عمق 2 سانتی متر در کمپوست بکارید. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر درخت اقاقیا 15 تا 20 درجه سانتی گراد است. جوانه زنی معمولا چهار هفته طول می کشد. دمای مناسب برای جوانه زنی بذرها بسیار مهم است و اگر دما بیشتر از 20 درجه سانتی گراد باشد مدت زمان جوانه زنی بیشتر طول می‌کشد. تا زمان جوانه زنی خاک را مرطوب نگه دارید ولی آن را خیس نکنید. گلدان یا سینی نشا را در مکانی قرار دهید که در طول روز نور دریافت کند. بذرها برای جوانه زنی به نور نیاز دارند.
بذر را می‌توان از ابتدا در زمین کاشت و می تواند به سرعت به نهالی قوی تبدیل شود. گیاه در سال اول می تواند به ارتفاع 60 سانتی متر رشد کند و نهال بزرگ را می توان در طول خواب زمستانی به مکان کاشت دائمی منتقل کرد. نهال های کوچک تر بهتر است یک سال در خانه نگه داری شوند سپس آن ها را به زمین منتقل کرد.  
درخت اقاقیا در طیف وسیعی از خاک ها قادر به رشد است ولی خاک های با زهکشی خوب و نسبتا غنی را ترجیح می‌دهد. این درخت در آفتاب کامل عملکرد بهتری دارد ولی در سایه جزیی هم قابل کاشت است. بین هر بار آبیاری اجازه دهید خاک تا حدودی خشک شود. خاک را مرطوب کنید ولی آن را خیس نکنید. این درخت خاک های مرطوب را ترجیح می دهد ولی می تواند خاک های خشک را هم تحمل کند. فاصله کاشت بین درختان اقاقیا را 3 متر در نظر بگیرید.

 

محصولات مرتبط

7 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ