آموزش کاشت اچینوکاکتوس گروزونی

اچینوکاکتوس گروزونی
نام علمی: Echinocactus grusonii
نام لاتین: Golden Barrel Cactus
اچینوکاکتوس گروزونی یکی از گونه های شناخته شده کاکتوس است که بومی مرکز مکزیک می‌باشد. این کاکتوس همچنین با نام های کاکتوس طلایی و توپ طلایی نیز شناخته می‌شود. این کاکتوس کروی شکل است و بعد از چند سال می‌تواند به ارتفاع بیش از یک متر رشد کند. اچینوکاکتوس گروزونی دارای خارهای به رنگ زرد یا سفید می‌باشد. بعد از این که کاکتوس به بلوغ رسید، گل های زرد کوچکی در اطراف تاج گیاه ظاهر می‌شوند. این گیاه رشد آسان و نسبتا سریعی دارد.
چگونگی کاشت بذر اچینوکاکتوس گروزونی:
اچینوکاکتوس گروزونی به یک خاک با زهکشی خوب نیاز دارد. یک گلدان را با 50 درصد خاک گلدان یا کمپوست و 50 درصد شن و ماسه پر کنید و آن ها را با هم مخلوط نمایید. خاک را مرطوب کنید و بذر را روی سطح خاک قرار داده و به آرامی با دست آن را فشار دهید تا به خاک بچسبد. نیازی به پوشاندن بذر با خاک نیست، زیرا بذر برای جوانه زنی به نور نیاز دارد. با این حال شما می‌توانید یک لایه بسیار نازک ورمیکولیت یا شن باغبانی روی بذر بریزید.
گلدان یا سینی نشا را در یک مکان گرم و روشن با نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید. دمای مناسب برای جوانه زنی بذر اچینوکاکتوس گروزونی 21 تا 24 درجه سانتی گراد است. گلدان نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار داد. یک پلاستیک شفاف روی گلدان بکشید. تا زمان جوانه زنی خاک را کمی مرطوب نگه دارید.
جوانه زنی بذر اچینوکاکتوس گروزونی معمولا دو تا سه ماه طول می‌کشد. بعد از ظاهر شدن جوانه کیسه را بردارید. 
هرگز اجازه ندهید اچینوکاکتوس گروزونی در دمای زیر 8 درجه سانتی گراد قرار بگیرد. در صورت لزوم به گیاه آب دهید به ویژه در طول روزهای گرم تابستانی، ولی از خیس کردن خاک اجتناب کنید. زمانی که خاک به طور کامل خشک شد به گیاه آب دهید و خاک را مرطوب کنید. زمانی که آب اضافی از گلدان خارج می‌شود، آن را دور بریزید و اجازه ندهید گلدان در آب بماند. اچینوکاکتوس گروزونی بسیار مستعد ابتلا به پوسیدگی می‌باشد. در طول ماه های زمستان، ماهی یک بار آبیاری کافی است. از اواخر بهار تا اواسط تابستان به گیاه کود مخصوص کاکتوس بدهید، کود را با توجه به دستورالعمل آن مصرف کنید.

اچینوکاکتوس گروزونی

 

مقالات مرتبط

محصولات مرتبط

نظرات

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ