آموزش کاشت چمن دایکوندرا

چمن دایکوندار یا چمن آفریقایی
نام علمی: Dichondra repens
نام لاتین: Dichondra grass
چمن دایکوندار یا چمن آفریقایی یک گیاه خزنده چندساله با برگ های کوچک گرد است. معمولا به عنوان یک گیاه زمین پوش استفاده می‌شود. چمن دایکوندرا به سرعت رشد می‌کند و به ندرت ارتفاع آن از 5 سانتی متر بیشتر می‌شود. دایکوندرا به عنوان یک گیاه زمین پوش فصل گرم در نظر گرفته می‌شود، هرچند می‌تواند دمای 6- درجه سانتی گراد را تحمل کند و بهترین رشد را در هوای خنک و ساحلی دارد. این گیاه در مناطقی که دمای هوا در زمستان 12- تا 10 درجه سانتی گراد است رشد می‌کند. برای کاشت این گیاه باید صبر کرد تا دمای هوا به 21 درجه سانتی گراد برسد سپس اقدام به کاشت چمن دایکوندرا نمود.

چمن دایکوندرا

چگونگی کاشت چمن دایکوندرا یا چمن آفریقایی
1 – قبل از کاشت باید تمامی علف های هرز را در منطقه کاشت از بین برد. در صورت وجود علف هرز، چمن دایکوندرا با آن به رقابت می‌پردازد. pH مناسب خاک برای چمن دایکوندرا 5.5 تا 6.2 می‌باشد.
2 – 15 سانتی متر از قسمت بالایی خاک را شل کنید. هر گونه ریشه گیاه، سنگ و کلوخ، زباله و ... را از خاک حذف نمایید، با استفاده از یک چنگک این موارد را جمع کنید.
3 – خاک های سنگین یا خاک های رسی را با اضافه کردن یک لایه 10 سانتی متری کمپوست یا شن و ماسه اصلاح کنید و آن را با 15 سانتی متر از قسمت بالایی خاک مخلوط نمایید. خاک باید زهکشی خوبی داشته باشد، زهکشی خاک برای چمن دایکوندرا بسیار مهم است. با استفاده از چنگک سطح خاک را صاف کنید.
4 – بذرها را به صورت دستی یا با استفاده از بذر پاش روی زمین بریزید. برای 45 تا 93 متر مربع، نیم کیلو بذر چمن دایکوندرا نیاز می‌باشد. 
5 – روی بذرها یک لایه 1 سانتی متری پیت ماس بریزید. دمای هوا برای جوانه زنی بذر چمن دایکوندرا حداقل باید 21 درجه سانتی گراد باشد. جوانه زنی بذرها معمولا یک یا دو هفته طول می‌کشد.
6 – آبیاری باید به آرامی انجام شود تا جای بذرها تغییر نکند. تا زمان جوانه زنی خاک را مرطوب نگه دارید.در هوای گرمتر نیاز به آبیاری بیشتر است.
7 – بعد از تثبیت گیاه در خاک، هر زمان که خاک خشک شد به میزان 1 اینچ آب به گیاه بدهید.
8 – در طول فصل رشد، ماهانه از کودهای نیتروژنی برای چمن دایکوندرا استفاده کنید. بعد از کوددهی به گیاه آب دهید تا کودی که بر روی برگ ها ریخته شسته شود.
9 – در طول تابستان هر دو هفته یک بار چمن را به ارتفاع 5 سانتی متر کوتاه کنید. در طول زمستان چمن ها را به ارتفاع 2 سانتی متر کوتاه کنید. بعد از چمن زنی، چمن های بریده شده را جمع کنید و در یک کیسه بریزید.

چمن دایکوندرا

 

محصولات مرتبط

7 نظر

ارسال یک نظر

ارسال یک پاسخ